Arkiv | 7:34 e m

På gymmet

3 Nov

Jag tycker att det är lite jobbigt när det är så mycket folk på gymmet. Man får vänta på sin tur och hoppas på att man kan få det man vill ha. Där jag går så finns det 3 stycken crosstrainers, 3 motionsband/löpband, ett flertal cyklar, en hel drös med olika apparater för styrketräning och tre trampmaskiner. Just nu är jag såld på crosstrainern och blir lite putt när jag måste vänta på min tur. Visst jag kör lite andra grejer under tiden men de är inte så roliga och då tappar jag lusten fort. Apparaterna för styrketräning har jag inte vågat prova ännu. Anledningen är min vänstra arm, den är fortfarande lite klen sedan operationen och jag vet att jag skulle behöva jobba med den…men…

Hur gör ni? Är det mycket folk där ni går också? Berätta gärna hur ni gör så att jag kan få lite tips.

Jamie Oliver granskar

3 Nov

Det var nog flera än jag som satt och tittade på Jamies nya program igår. Jag tyckte det var intressant och det var så rätt. Han visade t.ex att 300 extra kalorier om dagen gör så att du sakta men säkert går upp, minns inte exakt hur många kilon det blev på ett år och det är inte viktigt. Poängen är att det där ”lilla extra” som slinker ner varje dag sätter sina spår förr eller senare. Annat man bör tänka på är att all färdiglagad mat innehåller alldeles mycket socker, salt och ev. fett. Så det gäller att tänka efter innan, och det är faktiskt det som är det svåraste. Eller vad säger ni?

Tack allihopa!

3 Nov

 

Tack allihopa för alla lyckoönskningar och för att ni väljer att fortsätta läsa min blogg!

Checklista 081103

3 Nov

Frukost: Fröig med skinka + gurka

Lunch: Köttfärsfyllda paprikor + pizzasallad

Middag: Kyckling med bulgurröra

Dagens steg: 11.156

Dagens motion: 40 minuter i gym

(20 min på CT, 10 min band + 10 minuter cykling)