Jamie Oliver granskar

3 Nov

Det var nog flera än jag som satt och tittade på Jamies nya program igår. Jag tyckte det var intressant och det var så rätt. Han visade t.ex att 300 extra kalorier om dagen gör så att du sakta men säkert går upp, minns inte exakt hur många kilon det blev på ett år och det är inte viktigt. Poängen är att det där ”lilla extra” som slinker ner varje dag sätter sina spår förr eller senare. Annat man bör tänka på är att all färdiglagad mat innehåller alldeles mycket socker, salt och ev. fett. Så det gäller att tänka efter innan, och det är faktiskt det som är det svåraste. Eller vad säger ni?

2 svar to “Jamie Oliver granskar”

  1. linruz november 3, 2008 den 7:33 e m #

    Ja många bäckar små. Vet att jag hörde något exempel på hur mycket en kaffelatte om dagen gjorde.Hu man blir mörkrädd när man hör det.

  2. Nenny november 4, 2008 den 6:26 f m #

    Jo jag såg det också. Tyvärr satt jag mest och retade mig på att bakgrunden såg ut som en dålig 80-tals film.
    Men just det där ”lilla extra” varje dag fick mig att tänka efter. Man tänker ju kanske ”det är så lite, det gör inget” men det är ju precis det det gör.
    Kram

Kommentera

