På gymmet

3 Nov

Jag tycker att det är lite jobbigt när det är så mycket folk på gymmet. Man får vänta på sin tur och hoppas på att man kan få det man vill ha. Där jag går så finns det 3 stycken crosstrainers, 3 motionsband/löpband, ett flertal cyklar, en hel drös med olika apparater för styrketräning och tre trampmaskiner. Just nu är jag såld på crosstrainern och blir lite putt när jag måste vänta på min tur. Visst jag kör lite andra grejer under tiden men de är inte så roliga och då tappar jag lusten fort. Apparaterna för styrketräning har jag inte vågat prova ännu. Anledningen är min vänstra arm, den är fortfarande lite klen sedan operationen och jag vet att jag skulle behöva jobba med den…men…

Hur gör ni? Är det mycket folk där ni går också? Berätta gärna hur ni gör så att jag kan få lite tips.

2 svar to “På gymmet”

  1. Nenny november 4, 2008 den 6:28 f m #

    Fråga personalen där när det är minst folk där. Kanske kan du anpassa dina tider efter det?? Att vänta blir man ju inte glad av.
    Kram

  2. Belebrian november 4, 2008 den 9:33 f m #

    På mitt gym är det också fullt med folk och sällan lediga maskiner, speciellt på vardagar mellan 16-20. Jag brukar försöka att gå dit tidigare eller senare, att träna mer på helgerna osv. Sen om det är fullt när jag kommer dit så brukar jag köra lite cirkelträning på de andra maskinerna istället. Oftast brukar det finnas åtminstone en roddmaskin eller en cykel ledig även om alla crosstrainer (jag älskar dem också) är upptagna. Man får försöka hitta lite lösningar, stretcha, göra sit-ups eller vad som helst tills något blir ledigt och skynda sig dit sedan 😛 Fråga även personalen om de inte kan begränsa tiderna när det är mycket folk, på mitt gym får man tillexempel inte träna mer än 10 minuter på crosstrainer eller cykel när det är kö.

    Ha det bra!

Kommentera

