Paolo Roberto

4 Nov

Satt och lyssnade på Rix FM imorse medan jag jobbade. Idag hade de Paolo Roberto som gäst och jag liksom fastnade för det han sade: Att mat är en av livets njutningar och varför ska man avstå från det? Det Paolo menade var att man ska kunna äta allt i måttliga mängder om man bara rör på sig. Jag håller nog med. Dagens största fel är att man inte rör på sig alls. Jag utgår från mig själv, det gör jag alltid, jag äter mer än vad jag förbränner kalorimässigt och då är det ju självklart att jag blir lätt överviktig. Det är ju sunt bondförnuft!  Jag är alldeles för glad i mat för att kunna avstå och tycker faktiskt inte heller att jag ska behöva det. Och det är därför jag har börjat motionera och röra på mig mera. Självklart så motionerar jag även för hälsans skull och självklart tänker jag på vad jag stoppar i mig – dagligen försöker jag att äta måttligt och nyttigt, men jag känner att jag ska kunna unna mig något gott ibland utan att få dåligt samvete på köpet.

4 svar to “Paolo Roberto”

  1. hallonpajen november 4, 2008 den 1:22 e m #

    Jag hörde inte detta själv men jag kan säga att min man var väldigt snabb med att tala om vad han hade sagt 😉
    Och igentligen så stämmer det ju inte sant?
    Kram

  2. Marie.Hj november 4, 2008 den 8:13 e m #

    Tack angel för dina fina kommentar inne hos mig, jag blev rörd plus att det värmde gott ska du veta.
    Ja det här med mat, det är nog faktiskt så enkelt, rör du på dig så kan du oxå äta. Plus att jag tror att när man rör på sig så blir man inte lika lätt sugen på ”skit” typ, godis,kakor.
    Ha´de bra nu vännen!

  3. Anna november 5, 2008 den 7:13 f m #

    Jag håller med dig, livet blir bra trist om man ej skulle äta god mat och den mat man känner för. Sen är det jätte viktigt att man rör på sig istället och det är bättre med lite motion än inget alls.

    Lycka till med njutningen
    Anna

  4. Louice november 10, 2008 den 3:22 e m #

    Precis den insikt jag oxå gjort…OM jag ska kunna äta de jag vill fast begränsat så klart så MÅSTE jag röra på mej MYCKET mer!
    Och det är både och…är ju lat oxå… 😉

    Kram!

Kommentera

