Benhinnor

21 Nov

1221697g30lfm7tib

Är det någon som har något bra tips hur jag ska göra? Det är nämligen så att jag får så ont i benhinnorna när jag går på löpbandet. Redan efter 5-10 minuter så har jag fruktansvärt ont att jag måste sluta. Är det bara träning som gäller eller vad? Jag får inte ont alls när jag promenerar ute i det fria. Är det någon som har bra tips?

Angel

9 svar to “Benhinnor”

  1. Linda november 21, 2008 den 6:50 e m #

    Tyvärr har jag inga tips att ge! Tyvärr! Men jag vet precis vad du genomlider för jag har också haft problem med mina benhinnor. Men det var för några år sen och nu har jag *peppar, peppar* sluppit problemen. Det är förjäkla tråkigt, när man så gärna vill träna! Hoppas du kan få råd och tips av någon!

    //Linda

  2. Nenny november 22, 2008 den 9:14 f m #

    Min man hade precis samma problem. Det handlade om hans fötter. Han gick till en ortoped och fick inlägg att lägga i skorna. Porblemen försvann nästan direkt. Det var tydligen hans icke existerande hålfot som spökade.
    Så det kan mycket väl vara det problemet du har också. Så ta kontakt med din läkare eller en ortoped så får du hjälp med inlägg eller skor.
    Hoppas det löser sig!
    Kram

  3. trollpackan november 22, 2008 den 4:13 e m #

    Hmm…egentligen inte. Det har aldrig drabbat mig. Kan vara att du är otränad.
    Själv så har jag nu i höst fått inlägg som jag kan ha i alla skor, även ”snyggare”. Nästan plattfot..
    Du kanske ska gå och kolla fötterna, det brukar vara mycket som hänger ihop med dem..ont i nacken, ont i ryggen, ont i knäna, ont i höfterna…kan ju vara något.
    kramen

  4. Angel november 22, 2008 den 4:40 e m #

    Tack för båda tipsen. Jag är plattfot så det kan ha något med det att göra

  5. Malin november 22, 2008 den 5:07 e m #

    Hej!
    En idé kan vara att det har med att underlaget är för hårt, många får ont i benhinnorna av att springa på asfalt, men inte i skogen.
    Mvh Malin

  6. Nenny november 22, 2008 den 5:31 e m #

    Då har du levlat mer än mig! Haha. Jag är inte ens lvl 71 än. 😉
    Har pluggat mycket och dessutom tycker jag det är för mycket folk i Northrend nu, så jag väntar gärna…

  7. linruz november 22, 2008 den 7:45 e m #

    Nej vad tråkigt. Det är hemskt att ha ont i benhinnorna. Kram kram

  8. Linwin november 25, 2008 den 7:36 f m #

    Rekommenderar att du tar det lugnt när det gäller benhinnor det är väldigt lätt att det blir kroniskt om man inte passar sig.
    Hoppa över löpbandet och cykla eller kör rodd istället.
    Lycka till!

  9. Helena november 25, 2008 den 4:40 e m #

    Hejsan!
    Du har en award att hämta hos mig!
    kram

Kommentera

