Oj vad mycket gott…

8 Dec

1221697g30lfm7tib

…det har blivit på sista tiden, adventsfika hit och dit och snart är det även jul och dess goda mat. Det blir defenitivt en nystart för mig från och med 1 januari. Jag känner att så här kan jag inte fortsätta, jag hinner inte träna för det är så mycket annat runt omkring som kräver att bli gjort. Vi håller nämligen på här hemma och fixar och donar en hel del och vi vill så gärna ha det klart innan jul. Jag ska absolut iväg och träna så fort jag kan och hinner och efter nyår så vill jag träna minst 3 gånger i veckan och de andra dagarna försöka promenera då vädret tillåter. Sedan är frågan ska jag försöka mig på VV igen eller fortsätta äta tallriksmodellen och använda sunt förnuft?

Det är nämligen så här…vi har blivit bjudna på bröllop i sommar och jag vill se snygg och fräsch ut. Så jag har 6 månader på mig att gå ner i vikt och få en fastare kropp. Och mina kära bloggvänner….jag kommer behöva all uppmuntran och stöd jag kan få av er. Please help me out here…

Angel

7 svar to “Oj vad mycket gott…”

  1. Louice december 8, 2008 den 2:38 e m #

    Massa pepp till dej! Tror du fixar det m tallrik o sunt förnuft! Fast pointsen kan ju vara en kom-i-gång-hjälp! 🙂
    Jag ska peppa så mktjag kan! Lär ju behöva det jag oxå under resans gång.

  2. Marie. Hj december 8, 2008 den 2:51 e m #

    Jag som själv är vv:are tycker ju naturligtvis att du ska köra vv. Man går ner ca 0,5- 1 kg i veckan första tiden. Man får ju äta så mycket gott! Och recept finns ju på många bloggsidor att hämta, så någon brist på matinspiration lär ju inte finnas… Jag lovar du kan inte misslyckas! Vi är många som kan peppa på dig oxå, men det vet du ju redan…
    Kram!

  3. sofia december 8, 2008 den 4:52 e m #

    Ja, jag kan inte råda dig till det ena eller andra. Själv kör jag alt 2. Men jag ska kika in då och då och heja på dig! =)

  4. trollpackan komer med pepp! december 8, 2008 den 5:03 e m #

    Jag provar igen!
    På min blogg så hittar du ju små tips på små träningsprogram(styrketräning) man kan göra hemma, framför tv:n eller så, lägga en kvart om dagen kanske;) Promenera när du har tid.
    Tallriksmodellen låter ju bra tycker jag och kanske då halva tallriken grönsaker, en fjärdedel protein och en fjärdedel kolhydrater.
    Kom igen nu, det fixar du galant! 6 månader, a piece of cake!
    kramen

  5. linruz december 8, 2008 den 5:17 e m #

    Det klarar du!
    Vet ju sen tidgare att du kan. Vi är ju många som har nyåret som nystart och vi får verkligen hålla koll på varann och peppa.
    6 månader hinner det hända mycket på ska du se…;)

  6. Nenny december 9, 2008 den 6:31 f m #

    Vi peppar och stöttar dig hela vägen. Sparkar dig i baken också om du behöver det. Det kan du lita på!!

    Eftersom jag precis börjat på VV så tycker jag givetvis att det är bästa alternativet. Och VV tillämpar ju tallriksmodellen. Men med stöd från möten och likasinnade!

    Hur som helt så kommer du att fixa det! =)
    Stor peppkram till dig!

  7. hallonpajen december 9, 2008 den 3:24 e m #

    Ja jag finns här och hejar på dig det vet du,vilket du än kommer att välja 🙂 Men jag tror att för att få en snabbstart på det hela så kanske det kan hjälpa med VV ett tag i alla fall.
    Kram

Kommentera

