Året som gått…

29 Dec

Innan jag gick och la mig igår så kikade jag runt bland era bloggar och fick massor av inspiration. Många av er har varit JÄTTE duktiga och inte låtit julens härligheter påverka er. BRAVO till er!

Som alltid när jag har varit ledig en längre tid så har jag svårt att somna och sova när det är dags att jobba igen. Tankarna irrar bara runt och runt och inatt handlade det om min vikt och hur jag har låtit mig själv komma till den vikt jag är idag.  Kikar jag i min gamla blogg (http://angelwings.bloggagratis.se/) så började jag  läsa hur jag startade min blogg just för att jag ville hålla koll på min vikt, liksom som en dagbok. Den 1 januari började jag och jag kan redan nu säga att jag väger FLERA kilon mera än då! Japp, jag vet, det är fruktansvärt. Vad var det som gick fel då? Jag vet att jag tyckte och kände att det gick väldigt väldigt trögt och jag gick inte ner lika mycket som jag tyckte att jag borde. Men i slutändan då jag gav upp VV och pointsräknande då hade jag ändå gått ner 3 kilo. Därefter så har det bara sakta men säkert gått upp. Så jag har bestämt mig. Jag börjar med viktväktarna och jag kommer räkna points för att hålla koll på det jag stoppar i mig. Inatt kom jag på att när jag räknar points så har jag en spärr inom mig att inte låta allt gå överstyr. Räknar jag inte…jag då hamnar allt möjligt i min mun och resultatet vet vi ju redan – flera kilon upp.

Så idag så är checklistan uppe igen, jag har stegräknaren på och jag ska ta en halvtimmes friskvård till lunch och gå ut och gå. Hoppas även på att orka ta hoppa lite hopprep ikväll. Jag och min goda vän Anna läste att hoppa hopprep är ett bra sätt att öka konditionen och att förbränna. Jag vet bara inte hur länge man ska hoppa för att det ska ge resultat…någon som vet? Oavsett hur mycket jag än hoppar/promenerar så är det bättre än ingenting. Nu kör jag igång, jag är riktigt peppad! Hänger ni med?

Angel

3 svar to “Året som gått…”

  1. anna december 29, 2008 den 9:05 f m #

    Du ska se att du kommer att lyckas att gå ner i vikt. Im du tycker att vv känns bra för dig ska du gå efter det, men tänk på att inte äta för mycket av light produkterna för dom innehåller en massa annat onyttigt. Sen ska du väl börja gå på gymet igen? Jag vet att du kommer att lyckas.

    Anna

  2. sofia december 29, 2008 den 11:41 f m #

    Jag är med! =) Jag har ingen erfarenhet av vv, utan jag kör i det närmaste med tallriksmodellen, tar inte om och undviker klassiska onyttigheter och till det promenerar jag. Jag skulle känna mig låst och tycka det är jobbigt att väga allt, men vi fungerar olika. Kör hårt!

  3. Nenny december 30, 2008 den 7:10 f m #

    Oh ja! Jag e med.
    Laddad o taggad!!
    Kram

Kommentera

