Tufft

5 Jan

103750uwtmi18euu

Imorse var det verkligen tuffta att stiga upp. Jag snoozade klockan ett antal gånger innan jag orkade komma upp. Som vanligt hade jag det lite svårt att somna igår kväll så det kändes som om jag hade grus i ögonen imorse. Annars känns det rätt så bra att få börja komma in i vanliga rutinerna igen. Jag känner att det ska bli skönt att få äta i normala tider igen och inte frukost vid 12 eller 13, det är inte bra alls. Problemet är bara att hinna motionera när man jobbar. Nu när jag har varit ledig så har jag enkelt kunna gå ut när det passar mig, men nu gäller det att planera igen. Jag tror att det är  bäst att göra det direkt efter jobbet, annars blir det tufft och segt efter middagen, speciellt nu när det fortfarande är mörkt ute. Vad säger ni? När föredrar ni att motionera? Direkt efter jobbet eller senare på kvällen? Eller kanske direkt på morgonen?

Angel

6 svar to “Tufft”

  1. linruz januari 5, 2009 den 8:24 f m #

    Ja som läget är nu har det ju varit dåligt med motion. Men bäst gillar jag morgon promenader….upplevde att det gjorde mest resultat på vågen dessutom.
    Kram kram

  2. trollpackan januari 5, 2009 den 8:37 f m #

    På morgonen! De dagar som jag inte jobbar, vilket är söndagar, mån, tisd, onsd.
    Mitt jobb slutar ju klockan 19.00 på torsdagar och så ska man ju äta, så sedan är det inte aktuellt att gå och träna….

  3. Anna januari 5, 2009 den 10:07 f m #

    Jag brukar ta en promenad direkt på morgonen till jobbet och sen blir det ett par gånger i veckan och då är det i stort sett direkt efter jobbet. Är det senare hinner man bli slö och risken att man inte kommer i väg större.

    Anna

  4. sofia januari 5, 2009 den 2:32 e m #

    Jag motionerar helst på kvällen eftersom jag är så morgontrött. Men jag gillar inte att prmenera ensam när det är mörkt, så jag tar promenader på eftermiddagen när jag är ledig från skolan.

  5. Yvonne januari 5, 2009 den 6:47 e m #

    Jag kommer att träna innan jobbet varannan vecka och efter jobbet varannan vecka 🙂
    Det gäller bara att prioritera det högt, då hittar man tid!

  6. LiteMindre2009 januari 5, 2009 den 9:29 e m #

    å jag är jättedålig på att träna men en å annan promenad blir det.
    kanske det att se efter vanor och rutiner.

Kommentera

