Riktigt fynd

6 Jan

 

Matnyttigt

Denna kokbok från Viktväktarna fann jag i våran matbutik för endast 59 kr. Ett riktigt fynd tycker jag. Jag har inte kikat ännu om den är bra men jag lovar att återkomma med recept om jag provar något. Är det någon som har den?

Idag blev det sen frukost igen. Direkt efter frukost så gick jag ut på en lååång promenad. Jag var ute i en timme och tjugo minuter och traskade på i ett bra och raskt tempo. Jag hade satt på mig ordentligt med kläder för att inte frysa för jag hade sett att det blåste. Annars var det inte alls kallt. Jag tog medvetet en lite längre promenad idag för imorgon så kommer jag inte hinna alls, endast på lunchen i så fall. Måste iväg till mina föräldrar och besöka dem.

Idag så hittade jag fina färska champinjoner till ett bra pris. Jag ska steka upp dem med en rad olika grönsaker så som purjolök, majs, paprika och morötter och ha det till en bit stekt fisk och potatis. Det ska bli riktigt gott! Vad ska ni äta idag?

 

6 svar to “Riktigt fynd”

  1. Cornelia januari 6, 2009 den 2:16 e m #

    Låter som ett kanonpris på den boken. Har inte just den men de brukar alltid vara bra, kram och pepp

  2. LiteMindre2009 januari 6, 2009 den 2:40 e m #

    Jag köpte en vv kokbok till min dotter i julklapp! Inte lika bra pris på den som du hittade men en kokbok är också en lös görare för fantasin.
    Va fint du har fått de här inne…
    Till middag gör jag chorizo med vitkålstuvning 🙂
    Pepp kram

  3. anna januari 6, 2009 den 2:51 e m #

    Jag ska äta kycklinghamburgare som jag ska göra själv. Boken verkar bra tror jag har en kompis som har den har jag tur tar hon med sig den till jobbet så jag får titta. Jag var också ute på en prommis idag.

    Anna

  4. Lotta januari 6, 2009 den 3:29 e m #

    Hej!
    Jo jag har den, men har faktiskt inte gjort något i den ännu tror jag…ler… har ganska många kokböcker faktiskt!
    Jag har i min planering denna gång gjort lite annorlunda mot andra gånger. Jag har nämligen tagit en kokbok och gör alla mina måltider utifrån dem. Började med favoritkokboken. Så kör jag en soppa, en fisk, en veg. en kött, en kyckling, en sallad… ja så att det blir riktig variation och än så länge måste jag säga att det har varit väldigt smidigt att göra så.. Både med planering och närd et väl är dagss att laga till det… behöver inte oroa mig för vart jag ska hitta receptet..

    Ett tips till dig kanske om hur du kan använda kokboken!
    Lotta

  5. hallonpajen januari 7, 2009 den 1:58 f m #

    Ja det var ett riktigt fynd. Hoppas du hittar något som verkar bra,så kanske du delar med dig? 🙂
    Kram

  6. Angel januari 7, 2009 den 8:02 f m #

    Till Cornelia:

    Ja, man får lite idéer och tips i alla fall.

    Till LiteMindre 2009:

    Tack, jag jobbar på att få det fint och trivsamt här på bloggen. Gott med chorizo 😀

    Till Anna:

    Gott med kycklingburgare. Har du recept som du kan lägga ut på din sida? Bra med promenader.

    Till Lotta:

    Tack för dina tips.

    Till Hallonpajen:

    Absolut, jag delar med mig. Det fanns några recept som jag kan tänkas prova. Jag återkommer.

Kommentera

