Det blev ett litet minus!

9 Jan

Hoppande nalle

Japp, det blev ett minus! 700 g ner, kanske inte så mycket med tanke på att det gäller för nästan 2 veckor, men det är neråt och på rätt väg! (Det sista skriver jag mest för att få in det i min skalle att det är ett bra minus). Jag har medvetet denna gång inte gått ut med hur mycket jag nu väger just för att jag skäms så mycket för att jag har låtit kilona skena iväg. Och egentligen är det oviktigt för er andra att veta exakt hur mycket jag väger, det viktiga är att det går ner och att det blir åtminstone ett litet minus varje vecka. Och det viktigaste är att vi alla stöttar och peppar varann, så kilona spelar ingen roll för vi sitter alla i samma båt och vill minska på lastet.

Jahapp, då är det bara att kavla upp ärmarna för nästa veckas vägning, för jag vill se ett minus då också. Helgen knackar för dörren och då gäller det att se upp lite granna så att man inte stoppar i sig onyttigheter. Som tur är så har jag inget hemma, tänkte köpa lite frukt och göra smoothies ifall sockerbegäret faller på.

Ha en riktigt fin fredagkväll mina vänner!

Angel

14 svar to “Det blev ett litet minus!”

  1. Anna januari 9, 2009 den 7:21 f m #

    Grattis det var väl bra. Man ska inte gå ner för mycket för fort som det låter väl bra.
    Själv har jag fortfarande inte packat upp vågen och just nu vill jag ej ställa mig på den än mindre mäta mig min mage är som en ballong ser faktiskt gravid ut.

    Lycka till med nästa vecka

    Anna

  2. linruz januari 9, 2009 den 7:32 f m #

    STORT GRATTIS!!!
    Jätte bra. Minus är alltid bra.
    Nej hur mycket vi har spelar ingen roll. Det viktiga är att vi försöker och gör vårt bästa.
    Jag har aldrig gått ut med vad jag väger. Håller det för mig själv. Det viktiga är att jag går neråt.
    Ha en bra fredag och njut av ditt minus du har varit jätte duktig. Kram kram

  3. hallonpajen januari 9, 2009 den 8:47 f m #

    Grattis!! Det var väl ett bra minus 🙂 Kanontycker jag!
    Ha det bra nu och kämpa på nu till nästa vägning 😉 Detta fixar vi.
    Kram

  4. ullis januari 9, 2009 den 9:35 f m #

    Congratulations!
    Allt minus är skitbra 🙂
    Nää du bestämmer ju helt själv om du vill tala om vad du väger eller ej, vi tvingar dig inte och såklart peppar vi dig oavsett.

    Kram och massa pepp!

  5. minna januari 9, 2009 den 10:17 f m #

    Hej hittade din blogg nyligen…jag håller också på att träna och leva lite nyttigare ….ska fortsätta följa din blogg!!
    Ha det bra Minna

  6. Yvonne januari 9, 2009 den 10:34 f m #

    Grattis! Låter som ett jättesunt tempo!!

  7. Louice januari 9, 2009 den 11:08 f m #

    Vikten är inte det viktiga utan huvudsaken det går neråt!
    Grattis till minus! Tänk att på ett helt år så blir det många kilon om du skulle forts tappa 0,350/ve. 🙂

  8. Jenny januari 9, 2009 den 11:50 f m #

    Grattis! Minus är alltid bra… 🙂

    Det är väl totalt oviktigt för andra vad var och en väger. Vad som är en bra vikt är ju så olika för person till person… Det beror ju på längt och massa annat. Den vikt jag tex ska väga, kan ju vara på tok för mycket för dig.

    Så egentligen är det helt ointressant vad var och en väger. Jag tycker det är mer intressant att höra hur mycket man har gått ner/upp per vägning.

    Hur som helst tycker jag du är riktigt duktig! Önskar dig en bra helg.

    KRAMIS

  9. sofia januari 9, 2009 den 12:25 e m #

    Grattis! Alla minus är bra minus! =)

  10. minna januari 9, 2009 den 10:11 e m #

    man ska ha den vikten man trivs i……….ha en bra kväll

  11. Nenny januari 10, 2009 den 6:19 f m #

    Men det är ju jättebra jobbat!! Och som de flesta skriver. Ett minus ÄR ett minus. ”Många bäckar små”… du vet!
    =)
    Kram

  12. Lotta januari 10, 2009 den 10:26 f m #

    GRATTIS! Tycker att det är ett bra resultat. Det är ju alltid så att man kanske tänker att det ska gå så himla fort, men bara det går nerför så är det bra tycker jag i varje fall.
    När det gäller att gå ut med sin vikt så är det så varierande. Jag väger väldigt mycket o samtidigt som det är så att jag känner att jag skulle vilja göra det så är man ju inte speciellt anonym i internetvärlden längre.
    Lotta

  13. ullis januari 10, 2009 den 4:53 e m #

    Tack för peppningen, du är super 🙂

    Ha en toppenhelg!
    Kram

  14. Angel januari 10, 2009 den 7:28 e m #

    Tack allihopa för era fina kommentarer, uppskattar det jättemycket!

    Kramar Angel

Kommentera

