God morgon!

11 Jan

Idag känns det bättre. Jag vaknade redan vid 7 och var pigg som tusan. Man kan ju undra vad som händer… ganska ovanligt måste jag få säga. Kanske är det vitaminshoten som jag gjorde igår kväll. Jag blandade ihop lite av varje som jag hade hemma: lite ananas, mango, apelsin, citron, hallon, is och 1 msk socker. Jag la även till ett glas vatten och körde allt i min blender/mixer. Resultatet blev en mycket god fruktdryck med massor av vitaminer.

Fruktdryck

Det var tack vare Linruz som jag plockade fram blendern/mixer och gjorde denna dryck. Det går jättefort att göra och det är synd att man inte använder den oftare. Tack Linruz för att du påminde mig. Detta är en toppengrej då jag har svårt att äta frukten (som naturligtvis är mycket bättre och mer mättande), men på detta sätt så får jag i alla fall i mig lite mera vitaminer än annars. Jag ska nu försöka använda den så mycket som möjligt.

Nu så tänkte jag gå ut och ta mig min promenad och få det gjort redan nu. Vi ses kanske lite senare…

4 svar to “God morgon!”

  1. sofia januari 11, 2009 den 1:12 e m #

    Åh det såg gott ut! Jag länkade nyligen till en del drinkar på min blogg från denna tjejen: http://godisflickan.blogg.se/category/nyttiga-juicer.html Där finns också en del drinkar för blender

  2. linruz januari 11, 2009 den 5:14 e m #

    Kul att jag kunde inspirera till något gott!!!
    Här kommer det definitivt bli fler smooties till mellis. Populärt hos barnen med. 🙂
    Kram kram

  3. anna januari 11, 2009 den 6:55 e m #

    Både lät gott och ser väldigt gott ut. Man kanske skulle prova på någon gång

  4. Yvonne januari 11, 2009 den 8:43 e m #

    Smaskens, en ny variant på frukost kanske? 😉

Kommentera

