Arkiv | 8:24 f m

Ooops..

13 Jan

Plopp

Igår så slank det ner lite choklad måste jag erkänna. Först så fick jag provsmaka nya Plopp Saltlakrits av min arbetskollega A och det var såååå gott, så att jag köpte en till min son som också älskar lakrits. På kvällen när han fick den så fick naturligtvis även jag en ytterligare bit att smaka och tro mig det var lika smarrigt då också.  Suck, nu så här efterhand så undrar man ju varför man stoppade i sig dessa godsaker … men …men…gjort är gjort. Nu gäller det att blicka framåt.

Jag vill ha ett minus på fredag så då bör jag tänka lite på vad jag stoppar i mig. Så jag har gjort en liten lista på vad jag ska tänka på:

  • inget mera godis eller sötsaker
  • äta mera frukt
  • försöka låta bli att äta alltför stora portioner till middag
  • dricka mera vatten
  • kanske utesluta kolhydrater till middagen helt
  • röra på mig mera

Jag vet inte om detta kan hjälpa men det är värt ett försök. Jag håller även på att tänka ut en liten belöningslista med olika delmål. Belöningarna är jätteviktiga för att man ska hålla sig motiverad och inte tappa fokuset. Det ska absolut inte vara ätbara belöningar. Utan jag har tänkt mig mera åt händelser eller köpa något fint…jag återkommer när den är klar. Har ni en belöningslista? Har ni några tips på vad för belöningar man kan ha? Tacksam för alla toppen idéer.

Angel

Checklistan 090113

13 Jan

 

Blå jordgubbar

Frukost: Grahamsbröd med skinka, paprika

Lunch: Kycklingssallad

Mellanmål: 1 apelsin

Middag: Tunnbrödrulle fylld med sallad,grönsaker och kyckling

***

Dagens steg: 10.079

Dagens motion: 30 min promenad i högt tempo

***