Ooops..

13 Jan

Plopp

Igår så slank det ner lite choklad måste jag erkänna. Först så fick jag provsmaka nya Plopp Saltlakrits av min arbetskollega A och det var såååå gott, så att jag köpte en till min son som också älskar lakrits. På kvällen när han fick den så fick naturligtvis även jag en ytterligare bit att smaka och tro mig det var lika smarrigt då också.  Suck, nu så här efterhand så undrar man ju varför man stoppade i sig dessa godsaker … men …men…gjort är gjort. Nu gäller det att blicka framåt.

Jag vill ha ett minus på fredag så då bör jag tänka lite på vad jag stoppar i mig. Så jag har gjort en liten lista på vad jag ska tänka på:

  • inget mera godis eller sötsaker
  • äta mera frukt
  • försöka låta bli att äta alltför stora portioner till middag
  • dricka mera vatten
  • kanske utesluta kolhydrater till middagen helt
  • röra på mig mera

Jag vet inte om detta kan hjälpa men det är värt ett försök. Jag håller även på att tänka ut en liten belöningslista med olika delmål. Belöningarna är jätteviktiga för att man ska hålla sig motiverad och inte tappa fokuset. Det ska absolut inte vara ätbara belöningar. Utan jag har tänkt mig mera åt händelser eller köpa något fint…jag återkommer när den är klar. Har ni en belöningslista? Har ni några tips på vad för belöningar man kan ha? Tacksam för alla toppen idéer.

Angel

7 svar to “Ooops..”

  1. Anna januari 13, 2009 den 8:38 f m #

    Till middag skulle jag föreslå att du äter långsamma kolhydrater som tex fullkornspasta qiunoa som samtidigt är mättande så att du inte blir hungrig och sugen senare på kvällen. För bara sallad till en köttbit eller kyckling kan bli för lite. Belönningar kan vara nya kläder eller kanske något roligt från Body Shop tex eller bio besök.

    Anna

  2. Yvonne januari 13, 2009 den 8:54 f m #

    Lite choklad blir man inte tjock av. Det är nog ingen fara alls. Se till att äta var tredje timme så håller du blodsockret på jämn nivå och slipper bli sugen på en massa onyttigheter 🙂

    Jag har min belöningslista i vänstermenyn i min blog 🙂

  3. hallonpajen januari 13, 2009 den 10:36 f m #

    ja men 2 bitar var ju ändå inte hela världen,själv hade jag säkert satt imig hela biten 😉
    Tycker din lista ser helt ok ut. Jag har varit inne på att till både lunch och middag bara äta pastasallad till köttet eller fisken eller vad man nu ska ha.
    Vet att jag gjorde så när jag gick ner mina första 20 kg 🙂
    Ha en bra dag
    Kram

  4. Julia januari 13, 2009 den 11:19 f m #

    Hej, jag håller med om att det inte är nån katastrof med lite choklad, men jag förstår också att man kan ångra det, just därför att man tilllåter sig falla för sötsuget! Jag har låtit bli sötsaker i 10 dagar nu och jag har fått kämpa hårt för att inte falla dit, framför allt på choklad! Efter julens chokladfrossa, vad annat kan man förvänta sig? 🙂

    För uppnådda delmål har jag lovat mig själv belöningar i form av ansiktsbehandling, pedikyr, massage osv. Sånt som ökar mitt välbefinnande! Sen är ju kläder inte nån dum idé heller, det är ju kul att köpa när man (förhoppningsvis) får börja gå ner i storlekarna! 🙂

    Lycka till!

  5. sofia januari 13, 2009 den 2:24 e m #

    Nenny har en väldigt bra belöningslista på sin blogg att inspireras av. Sen är det ju väldigt individuellt vad man vill ha för mål att jobba mot, hur många osv. http://nenny.bloggagratis.se/

  6. Nenny januari 13, 2009 den 4:59 e m #

    Ja det där med belöningar satt jag länge med. Och håller fortfarande på att fila på…
    Några tips:
    Böcker, spa behandlingar, filmer, kläder, kokböcker osv.
    Du kommer nog på nåt bra!
    Kram

  7. Erica januari 13, 2009 den 9:12 e m #

    Du testade ju åtminstone någonting nytt och då anser jag att det i alla fall är lite mer befogat att stoppa i sig en sötsak än om man äter någonting onyttigt som man ändå vet precis har det smakar. =)

Kommentera

