Stress, stress, stress

15 Jan

Det är stressigt på jobbet nu då vi har bokslutstider. Nu i helgen så stänger vi böckerna för 2008 och det är mycket att göra. Vissa tar det med lugn och ro och andra stressar upp sig. Detta är vår värsta tid på jobbet men snart är det över. Dagarna blir ganska långa just nu och man ska hinna med både jobbet och privatlivet. Man hinner inte så mycket med privatlivet…vips så är klockan åtta och man är rätt så trött. Igår så hann jag packa ner julgranen i alla fall och idag blir det resten. Det känns lite synd att ta bort julstakarna o stjärnorna för det är så vackert när de lyser på kvällarna. Men min hyresvärd ska byta ventiler på fönstren på fredag så allt måste bort.

Annars så har maten fungerat bra hittills, jag har tänkt på portionerna och fast jag har känt att jag vill kanske ha mer så har jag inte tagit det, speciellt på kvällarna till middag. Istället så har jag då försökt ta någon frukt  eller smoothie på kvällen om suget kommer fram.  Motionen har varit lite sämre de sista dagarna just pga av allt annat man måste hinna göra. Idag blir det i alla fall promenad på lunchen, det har jag och min kollega A bestämt.

Ha nu en bra dag och jag hoppas att solen tittar fram idag igen!

Kramar Angel

4 svar to “Stress, stress, stress”

  1. hallonpajen januari 15, 2009 den 9:26 f m #

    Tack 🙂 Ja det blir lite annat när man kan trixa själv med bilder. Men man kan ju ladda ner det gratis på internet. Sök på photoshop på google….kolla det får du se. Jag gjorde det först,sen sa gubben att vi nog redan hade det i datorn
    Ha en bra dag
    Kram

  2. linruz januari 15, 2009 den 9:46 f m #

    Förstår att det är körigt…men tycker du är jäte duktig som står emot suget och vilja att fylla på med en portion till. Annars är det ju lätt att falla dit när man är stressad.
    Perfekt att ta en promenad på lunchen.
    Kram kram

  3. sofia januari 15, 2009 den 4:45 e m #

    En vän till mig sa nyligen till mig när jag frågade om hon hade det stressigt på jobbet: jo det kunde vara det, men ingen betalar mig extra för att stressa så det låter jag bli =)

  4. Yvonne januari 15, 2009 den 5:06 e m #

    Låter som att du har läget under kontroll 🙂

Kommentera

