Jobbdag

17 Jan

Idag så har jag jobbat och tyvärr inte varit ledig. Nu så har vi äntligen stängt böckerna för 2008 och ett nytt år kan börja även i bokföringen. Fast jag har jobbat så hann jag även gå på min promenad runda. Det var kallt och ändå skönt.

Tack ska ni alla ha för tipsen om olika belöningar. tack vare dem så har jag kommit på vad jag vill ha:

  • Vid första delmålet (-3 kilo) så ska jag köpa mig en ny underbar body butter från Body Shop
  • Vid andra delmålet (-6 kilo) så får det bli pedikyr, för då börjar våren närma sig
  • Vid tredje delmålet (-9 kilo) så blir det massor av nya kläder, för det kommer då behövas

Vad säger ni? Är inte det ganska bra belöningar? Jag tänkte börja med smått…en body butter och sedan öka på till bättre priser ju duktigare jag är. En skön pedikyr på fötterna kommer att sitta fint till våren så att man har fina fötter till sommaren. Och tills lut så kommer jag behöva köpa nya kläder (vid totalt minus 9 kilo) för då är alla kläder för stora.

Nu är jag sååå trött så det är dags att krama om kudden….

9 svar to “Jobbdag”

  1. linruz januari 18, 2009 den 6:23 f m #

    Låter som jättebra belöningar.
    Toppen att ha något att se fram emot och få belöna sig med när man kämpat och nått delmålet på vägen.
    Kram kram

  2. sofia januari 18, 2009 den 1:15 e m #

    Jadå, det låter bra. För motivera dig ännu mer kan du ju lägga in micromål mellan dessa. =) Typ en biokväll eller så.

  3. Hanna januari 18, 2009 den 1:39 e m #

    Kul med ännu en viktblogg! 🙂 Lycka till med din viktminskning!

  4. Louice januari 18, 2009 den 2:39 e m #

    Om du tittar in hos mej så finns en liten utmärkelse till dej om du vill. 🙂

    Bra med delmål o bra belöningar!

  5. trollpackan januari 18, 2009 den 4:03 e m #

    Låter jättebra tycker jag!
    Jag har en duschkräm och bodylotion från Body Shop, de doftar jasmin, så underbara!
    kramen

  6. Sus i dus i desperat träning! januari 18, 2009 den 4:56 e m #

    Det låter aom mycket bra belöningar!

    Jag startar i morgon med mitt nya liv också så nu kör vi hårt!!!

    Jag jobbade också i går!

    KRAM SUS

  7. anna januari 18, 2009 den 5:27 e m #

    Vilka bra belöningar du har kommit på. Jag har varit på pedikyr lagom innan man ska visa sig bara fota och man blir så fin.

    Anna

  8. Lotta januari 18, 2009 den 8:05 e m #

    Tycker att det verkar som om du tänkt igenom dina belöningar väldigt bra. Jag har inte tänkt på någonting sådant som krämer… men det var ju inte helt fel!
    Kram lotta

  9. Cornelia januari 19, 2009 den 3:00 e m #

    Vilka härliga delmålsbelöningar 🙂

Kommentera

