Träning idag!

27 Jan

 

dual_action_elliptical_crosstrainer

Idag så är det träning och crosstrainern väntar på en omgång. Jag ser verkligen fram emot passet, jag var så nöjd efter förra då jag valde en lite hårdare tur på crosstrainern och att jag klarade att stå ut. Där jag gymmar så finns det även roddar som jag har sneglat ett tag på. Är det någon av er som har provat köra rodd? Det ser ganska tufft ut och jag tror att man får jobba ganska hårt. Men rodden verkar vara bra för överkroppen om man vill fixa till den. Jag stannar kvar på min crosstrainer ett tag till så att jag får upp flåset lite bättre. Hemma så kör jag lite smått styrka på armarna och ska fortsätta med det. Efter ett tag så vill jag öka på med mer styrka, men först ska konditionen upp för då ökar även förbränningen.

Igår gick annars bra, jag fick mina ärenden gjorde och jag hittade boken som min dotter ville ha. Som svar till Sofia så kan jag säga att boken är jättepopulär bland ungdomar just nu. Jag hittade både bok 1 (Om jag kunde drömma) och bok 2 (När jag hör din röst) i Akademiebokhandeln. Så har ni ungdomar där hemma så kan jag rekommendera dessa böcker. Min dotter har aldrig varit någon läslus men nu har hon verkligen fastnat för dessa böcker och det säger mycket!

Ha nu en bra tisdag!

9 svar to “Träning idag!”

  1. Yvonne januari 27, 2009 den 10:05 f m #

    Jag kör nästan alltid rodden! Jag älskar den! Dessutom så har jag fått order från min sjukgymnast att använda den så det är la bara att lyda 😉

    Det behöver inte vara tungt alls, det beror helt på hur mycket du väljer att dra, bara tänk på att hålla dig rak i ryggen, att bara dra med armarna och inte hela kroppen 🙂

    Ha kul!!

  2. sofia januari 27, 2009 den 2:49 e m #

    Jag hör kört en del rodd och jag tycker det är kul Speciellt på såna maskiner där man kan tävla mot sig själv, de har en liten dataskärm där man ser hur långt man rott, och så kan man ro ikapp mot maskinen också. Testa!

  3. hallonpajen januari 27, 2009 den 3:29 e m #

    Ja jag har testat rodden oxå men jag tycker det är svårt och tufft.Så denhoppar jag allt 😉
    Kram

  4. Daniel januari 27, 2009 den 6:00 e m #

    Trevlig blogg! 🙂

  5. linruz januari 27, 2009 den 7:15 e m #

    Härligt när man känner att träningen går bättre och bättre. Kram

  6. Lotta januari 27, 2009 den 9:14 e m #

    Hej, Jo jag hartestat rodd men det går inte alls länge, sedan är jag helt slut… Men man kan ju ta det lite lugnare ocskå. Ska kanske ta den nästa gång jag är på gymmet. Själv är jag lite irriterad över att det inte riktigt har någon crosstrainer på mitt gym… den är så konstig så det är mer en slags crossträner men det heter bergsbestigningsmasking… eller nåt liknande… Tycker inte om den… annars är crosstrainer väldigt bra..
    Lotta

  7. Annica januari 27, 2009 den 9:19 e m #

    Jag är rejält överviktig (men ska neråt en gång för alla ;)) och har satsat på ett eget hemmagym. Där har jag bl.a. crosstrainer, cykel och roddmaskin. Jag kör först 10 min på varje maskin och sedan 5 min på varje maskin. Sen är jag helt färdig. Jag tycker helt klart att crosstrainern är jobbigast (pulsmässigt). Testa rodden – riktigt kul!

  8. Angel januari 28, 2009 den 6:34 f m #

    Tack alla rar för kommentarerna, det är alltid lika roligt att läsa dem 😀

    Jag önskar er lycka till med er viktnedgång och träning.

    Kramar Angel

  9. Belebrian januari 28, 2009 den 1:20 e m #

    Crosstrainer är hur kul och bra som helst!
    Jag brukar köra rodd ibland och det är ganska effektivt om man använder dem rätt, på slutet gör jag alltid en slags sit-up för att få bästa effekt på magen. Sen ska man nog köra i relativt högt tempo för att det ska ge resultat. Men rodd är riktigt kul så prova det 🙂

Kommentera

