Penicilin

2 Mar

1324976kd52xaao09

Jag har äntligen gått till doktorn med min hosta och jag fick penicilin. Jag har fått mycoplasmabakterier i luftrören tyvärr, så nu ska jag knappra på 4 tabletter dagligen i 10 dagar. Så nu hostar fortfarande men mycket mindre, så det hjälpte på en gång. Sedan har jag fått Cochelana (tror det stavas så) att dricka som hostdämpande, men jag blir alldeles groggy av den så den dricker jag bara på kvällen, annars blir det inte mycket gjort på jobbet.  Jag har varit ute lite granna och promenerat men får lätt hostattacker på en gång, vet inte om det har med den kalla luften att göra eller för att jag får upp tempot lite granna och anstränger mig.

Igår så hade jag PMS så jag var hela tiden redo för att stoppa något i munnen som katten Gustaf på bilden. Och en hel del slank in tyvärr, men nu är det en ny dag och nytt tänkande! Idag ska jag INTE äta som jag gjorde igår.

Kram Angel

3 svar to “Penicilin”

  1. Belebrian mars 2, 2009 den 9:50 f m #

    Jag hoppas du piggnar till snart och att bakterierna ger med sig!

  2. Helena mars 2, 2009 den 3:16 e m #

    Vad tråkigt!
    Hoppas du snart är frisk!
    krya på dig kramar från mig!!

  3. anna mars 2, 2009 den 7:33 e m #

    Aldrig kul med PMS undra om det är det man har varje dag?

    Anna

Kommentera

