På bättringsvägen…

4 Mar

995160xugvplv4cu1

Halloj allihopa,

Jag är på bättringsvägen, har nu ätit min penicillin i några dagar och hostan har minskat avsevärt. Jag har inte börjat motionera ännu och får väl egentligen inte göra det medan jag äter antibiotika, men mina promenader kan ingen ta ifrån mig. Jag är så lycklig lottad att jag bor rätt så nära jobbet och kan promenera dit. Det tar cirka 20 minuter i ena sträckan och är vädret vackert så tar jag men en lite längre sträcka på vägen hem. Så där får ni svar på era funderingar om hur jag kommer upp i så pass många steg varje dag. Egentligen är det inte mycket för jag har läst att man ska gå minst 12.000 steg varje dag för att gå ner i vikt. Men bättre det än inget.

Usch, jag har fått lite skäll från min vän och arbetskollega A för att jag inte äter frukt. Och hon har rätt, så tyck inte synd om mig. Jag är urusel på att äta frukt! Jag slår er alla med hästlängder när det gäller det. Jag vet att många av mina kilon skulle försvinna om jag bara åt lite frukt. Det skulle hålla min mage igång samt att jag inte skulle bli sugen och ta något annat som jag inte borde. Så nu ska jag ta mig en apelsin istället för att bara skriva om det.

Ha det så gott!

Angel

4 svar to “På bättringsvägen…”

  1. sofia mars 4, 2009 den 2:11 e m #

    Jo du ska ta det lungt med träningen när du är sjuk, långsamma promenader bara för att få lite luft i lungorna. Onödigt att kämpa sig och göra sig kanske ännu sjukare. kram och krya på dig!

  2. Louice mars 4, 2009 den 10:33 e m #

    Du är inte ensam…Är oxå dålig på att äta frukt.

    Som Sofia säger, ta det lugnt med träning, promenera lugnt tills du är frisk.

    Krya på dej!

  3. hallonpajen mars 4, 2009 den 10:47 e m #

    Skönt att du är på bättringsväg 🙂
    Kram

  4. Cee mars 5, 2009 den 2:14 f m #

    Först ett krya på dig… skönt att du snart är på bättringsvägen. Det är bara så tråkigt att vara sjuk … och sen det med frukt hrmmm jag känner igen mig =) *GG* men det får vi bättra på.
    Ha det bra kramar Cee

Kommentera

