Torsdag igen…

5 Mar

Hello Smiley

… och snart är det helg igen 😀 . Det ska bli skönt tycker jag, men det är jag väl inte ensam om. Igår så skrev jag lite om hur dålig jag är på att äta frukt och det kom några kommentarer från er att ni också är det. Vi får skärpa oss tjejer! Frukt är bra. Idag har jag med mig 2 apelsiner, dom är jättegoda nu så passa på och njut av dem. Det enda nackdelen är att man måste skala dem. Jag blir så kletig av dem om händerna, men det får jag ta. Igår så pressade jag även några och fick färsk juice, supergott det med.

Idag ska jag åka in till stan och se efter om jag kan finna något snyggt i klädväg. Jag känner att jag börjar bli trött på dessa vinterkläder och vill fräscha upp mig lite med lite nya. Men vi får se hur det går, för jag brukar komma hem tomhänt då jag inte tycker att mycket passar eller ser snyggt ut på mig. Jag återkommer om jag lyckas hitta något som jag trivs i. Jag tittade igen garderoben  i helgen och upptäckte många nya kläder som bara hänger där. Jag har inte använt dem för jag tycker jag ser så stor ut, suck vad jobbig man är. För när jag tittar på lite kraftigare kvinnor, även de som är större än mig, så tycker jag att de klär sig ändå fint och att det ser snyggt ut. Varför kan jag inte hitta en stil som jag trivs i? Hur gör ni? Kommentera och berätta vad ni har för knep eller hur ni lyckas med kläder.

Kram Angel

3 svar to “Torsdag igen…”

  1. Belebrian mars 5, 2009 den 8:55 f m #

    Frukt är jättegott och jättebra så jag tycker du är duktig som börjar äta det lite mer. Jag försöker äter minst en frukt om dagen, ofta i kombination med frukost eller till mellanmål.

    Jag har också alltid tyckt att det är svårt att köpa kläder, speciellt byxor och underdelar eftersom jag ser lika tjock ut i allt. Tröjor där emot har jag fått lite koll på, åtminstone vad som passar just min kropp. Eftersom jag har en timglas-figur i grund och botten så köper jag alltid tröjor som sitter åt runt byst och midja och som sedan blir lite vidare över magen. Det är snyggt att ha till både kjol och jeans och jag personligen tycker att jag ser smalare ut i det. Sen är det ju en smakfråga också.

  2. sofia mars 5, 2009 den 1:26 e m #

    Köp inte stora säckiga plagg, då ser du bara större ut. Mörka byxor gör att man ser smalare ut än byxor i ljusa färger. Lång kjol gör att man ser ut som en tunna tycker jag, ska du ha kjol ta en knälång, lite över eller under, vad du gillar mest.

  3. anna mars 5, 2009 den 6:30 e m #

    Hoppas du hitter något skoj i stan. Jag äter minst 2 st frukter jag tycker det är jätte gott med frukt. Du får göra lite smoothies med bär det är också jätte gott.

    Anna

Kommentera

