På måndag så gäller det!

20 Aug

48169s2581xo4hz

Japp på måndag så gäller. Då är jag tillbaka med bloggen, med viktkämpningen och med motionen. Jag startar om på nytt! Då är min semester slut och jag börjar jobba igen. Då passar det perferkt att börja om på nytt och nya vanor. Jag ser att många kör med GI idag eller med LCHF. GI har jag ett litet grepp om hur det är men LCHF (tror att det heter så är jag inte insatt i). Jag tror att jag ska köra en liten blandning av att räkna points, tallriksmodellen och GI. Det kommer inte bli några checklistor (tror jag) utan det är mest för mig själv så att jag kan hålla koll på vad jag har ätit och för hur mycket. Motionen måste jag ta itu med igen. Den har jag verkligen verkligen varit dålig med. Stegräknaren ska på och jag bör och ska helst träna mellan 2-3 gånger i veckan på ett eller annat sätt. Jag försöker lägga upp mål och ska försöka strukturera upp min vardag så att det faller sig naturligt med allt detta. Har ni möjligtvis några bra tips? Hur gör ni? Dela gärna med er av era tips och idéer.

Jag kan berätta att jag har saknat er (många av er bloggare har hängt med sedan jag började blogga), jag har kikat in då och då hos er för att se hur det går och är med er. Många av er har ju varit fantastiskt duktiga – mycket bra jobbat måste jag säga – det är ni helt klart värda! Nu ska jag bli lika duktig som ni och gå ner några kilon till nästa sommar så att man slipper skämmas för bilringarna runt magen.

Många kramar från mig och så ses vi på måndag!

Angel

7 svar to “På måndag så gäller det!”

  1. Lotta augusti 20, 2009 den 11:45 f m #

    Hej!
    Vad roligt att du kommit tillbaka, och visst är det så att du har gjort om lite granna på bloggen också?!?!
    Jag kommer också att ”skriva in mig” för mig själv på måndag även om jag hela sommaren har kört på lite granna, men det har inte varit bra det kan jag ju inte säga. Men nu på måndag då gäller det!
    Lotta

  2. Louice augusti 20, 2009 den 1:23 e m #

    Härligt att du är igång snart igen! Tror att du väljer den metod som håller långsiktigt o så det här att inte skynda fram…Där snubblar jag gång på gång…

    Vi får peppa varann att rulla långsamt denna gång o att inte tappa modet när hjärnan tycker att det går för sakta! 🙂

    Kram o pepp!

  3. Marie Hj. augusti 20, 2009 den 2:31 e m #

    Åh vad härligt att du är tillbaks! Du är saknad ska du veta. Förstår att du har haft det jobbigt. Hoppas att det är bättre nu…
    Så nu är det nya tag igen, härligt =) Jag ska vara med på vägen och peppa dig.
    Kram på dig!

  4. camilla augusti 21, 2009 den 1:23 e m #

    Ja men då ses vi på måndag då 😉 Ha det bra nu i helgen och passa på att njuta,för sen ska vi käpa som bara den♥ 😉

    Kramar

  5. livetoday augusti 21, 2009 den 1:32 e m #

    HÄRLIGT ATT DU SKA TILLBAKA PÅ BANAN IGEN! 😀 jag ser verkligen fram emot hösten..alla tar liksom tag i det då efter semester och nya rutiner!! 😀 ska bli kul att följa dig! LYCKA TILL!!! 😀

  6. Belebrian augusti 22, 2009 den 12:20 e m #

    Jättekul att läsa att du är på gång igen 🙂
    Kram

  7. anna augusti 22, 2009 den 8:18 e m #

    Kul att du är tillbaka på bloggen. Självklart kommer vi att klar detta, är i full gång med min egen variant av GI det är bara att hoppas att det går bra. Min kondis har blivit mycket bättre än innan sommaren klara av att jogga 5km utan att stanna eller gå så jag är jätte nöjd. I dag gjorde jag en jätte god chokladmouse på GI sätt, alla tycket den var jätte god.
    På måndag kämpar vi ihop med goda råd och mat recept som vanligt längtar tills dess har saknat det.

    Kram
    Anna

Kommentera

