Rapport dag 2

26 Aug

 

2253781jrjwc3kjz5

Först vill jag säga Tack för alla era kommentarer. Det är så roligt att läsa dem och se de positiva inställningarna som alla har. Det smittar av sig och får mig att se positivt på framtiden också – Tack för det! Vi kommer alla klara detta ska ni se, vi har ju varann!

Hur gick det igår då? Jo det gick bra, inga problem alls faktiskt. Matintaget såg nästan likadan ut som i måndags förutom att det blev en god Chili con carne till middag. Hade spicat upp den lite extra med Cayennepeppar och det blev sååå gott. Men jag höll mig och tog bara så pass mycket som jag ska och inte mera, men visst funderade jag på att ta lite till. Men jag var duktig och lät bli.

Motionen blev en långpromenad på över en timme i solskenet. Underbart var det och det kändes verkligen i benen när jag kom hem. Jag valde en rutt som gjorde att slutspurten blev en tung uppförsbacke och i den tog jag i så mycket jag kunde för att få maximal effekt. Det blev totalt 14099 steg igår. Men en sak är säkert…konditionen är en färskvara och man måste hålla den igång för att inte tappa den. Jag måste säga att innan sommaren så orkade jag så mycket mera än vad jag gör idag. Men inom några veckor så blir den bättre och det blir lättare.

Jag fick tipset att anmäla mig till Funbeat för att registrera mina steg och övrig motion, nu har jag gjort det och där heter jag Angel. Jag är också medlem i Tidningen Må bra’s motionsida Motiomera, den är just nu kostnadsfri i tre månader. Den är superbra för att registrera steg. Där heter jag Angel-ooa. Om du är medlem någonstans så meddela mig gärna vad du heter så att vi kan bli träningskompisar 😀 .

Ha en bra dag trots regnet (är så glad att jag valde gå ute i det fria igår för idag så regnar det).

Angel

 

Ett svar to “Rapport dag 2”

  1. camilla augusti 26, 2009 den 7:28 f m #

    Åh vad du kämpar på 🙂 duktig är du!
    Måste nog snart oxå sätta fart med motionen…..men det går trögt.

    Ha en bra dga
    Kram

Kommentera

