Första vägningen

28 Aug

 

1693349es3w07d1sa

Tack till er alla som lyckoönskade mig när det gäller vägningen. I fredags (den 21/8) så gjorde jag invägningen men började inte det nya livet förrän i måndags. Det kanske var lite för tidigt att väga sig men jag gjorde det ändå. Och visst blev jag lite besviken när vågen bara visade -0,1 kg. Men sedan kom jag ihåg det jag har lovat mig själv. Alla minus ska jag glädjas över för det är ett steg mot rätt riktning hur litet det än är! Det är ett nytt tänkande men ändå så självklart. Förhoppningsvis så blir det bättre resultat vid nästa vägning.

Igår så var det i alla fall en bra dag motionsmässigt. Kom upp i över 15.000 steg. Jag var ute och gick i över en timme efter jobbet och jag känner redan nu att jag vill öka på rundan jag går. Idag kommer det nog inte bli lika många steg men vi får se, dagen är lång och jag kanske kommer ut ikväll i alla fall.

Ha en toppenfin fredag!

9 svar to “Första vägningen”

  1. camilla augusti 28, 2009 den 7:35 f m #

    Ja jag vet man blir besviken när det är ett litet minus,men som du säger alla minus är bra oavsätt hur små de är 😀
    Så grattis till minuset! Du ska se att det blir bra mycket större nästa gång 😉

    Kram och ha en bra helg♥

  2. Nenny augusti 28, 2009 den 7:35 f m #

    Alla minus är ett steg i rätt riktning. Och även om det skulle bli ett plus nån gång så är det ju inte hela världen. Stirra inte dig blind på siffrorna nu. Var glad att du är igång och på rätt väg mot ett bättre liv!
    Du fixar det!
    Kram

  3. Louice augusti 28, 2009 den 9:52 f m #

    Ja vi får hela tiden påminna oss om vår nya långsamma väg! Minus är ju alltid minus o allt syns inte på vågen.
    Tänk på de förändringar du gjort denna vecka, på de segrar som du vunnit denna vecka…Då är det så mkt mera värt än vad vågen säger just idag.

    Kram o pepp!

  4. Lotta augusti 28, 2009 den 10:41 f m #

    Vad härligt at du känner dig igång. Över 15000 är skitduktigt. Jag håller med dig som sagt när det gäller långsamheten. Skickar massor av peppande tankar till dig nu och hoppas att helgen kommer att fungera bra för dig!
    Lotta
    http://www.viktinfo.wordpress.com

  5. Anna augusti 28, 2009 den 11:13 f m #

    Grattis till minuset

    Anna

  6. ija augusti 28, 2009 den 9:35 e m #

    Hittade precis till din blogg, kul att hitta ännu en viktväktare! Grattis till minuset och grattis till din sunda inställning om att alla minus är en bit på vägen!!

  7. ija augusti 29, 2009 den 8:39 e m #

    Självklart får du länka!
    Jag försöker adapta din positiva inställning idag, är sur över att sjukt mkt träning inte ger mer än ökad aptit… =( Men men, neråt är neråt!

  8. Belebrian augusti 30, 2009 den 1:52 e m #

    jag tycker du ska vara jätteglad även för ett litet minus 🙂 Allt som försvinner är ju positivt!
    Kramar

  9. linruz augusti 31, 2009 den 7:25 f m #

    Hej Vännen
    Kul att höra från dig igen.
    Hoppas allt är bra med dig.
    Ska ta atg i min viktresa igen jag med.
    Kram Lina

Kommentera

