Hur gör ni?

31 Aug

 

1665852rkwgdu2f22

Jag funderade på en sak i helgen och glömde fråga er om det. Jag tog både en kopp kaffe (för att vakna) och en banan (för att få energi) innan jag gick mina morgonprommenader i helgen.  Hur gör ni? Äter ni något innan ni går ut eller avvaktar ni efter promenaden? Skulle gärna vilja veta vad som är bäst att göra och vad ger mest resultat. Tacksam för all hjälp.

Angel

4 svar to “Hur gör ni?”

  1. Nenny augusti 31, 2009 den 9:04 f m #

    Jag brukar gå på tom mage. Jag dricker inte kaffe och sen tycker jag om att sitta ner efter promenaden med frukost i lugn o ro. Äter jag innan blir jag lätt sittandes hemma och kommer aldrig iväg.
    Men det sägs att just en kopp kaffe innan promenaden är bara bra för förbränningen.
    Vissa går före frukost, vissa går efter. Det sägs att skillnaden ändå är minimal. Man gör kanske av med lite, lite, lite fler kalorier om man går innan.
    Men glöm inte att det egentligen inte spelar nån roll när du går. Det viktiga är ju ATT du går. =)

    Kram

  2. Maria Johansson augusti 31, 2009 den 10:15 f m #

    hejsan!

    Jag brukar försöka cykla min runda innan frukost.

    Det fungerar bäst för mig.

    Dessutom är jag rädd att det inte blir av annars.

    Maria i Halmstad
    http://vbloggmaria.wordpress.com/

  3. Louice augusti 31, 2009 den 11:35 f m #

    Jag har aldrig kunnat motionera på tom mage. De ggr jag försökt har nästan varit svimfärdig efter 10 min!
    Men jag säger som Nenny, det är huvudsaken ATT du går…inte när… 🙂 För som jag skrev i min blogg…den motion som bränner flest kalorier/mest fett är den som blir av! 🙂

    Pepp pepp!

  4. Lotta augusti 31, 2009 den 11:46 f m #

    Jag tror att det är bra att ha någonting litet i magen, ett glas mjölk, kaffe el likannde för att ändå känna att man har nåt – men det är ofta som jag går utan att ha tagit nåt… men inte någon hel frukost det klarar jag inte… då får jag håll!
    Lotta

Kommentera

