Att välja rätt…

4 Sep

1237689mo39h49wre

Nu har jag använt mina hjärnceller igen och tänk till. Det är rätt så skönt att promenera ensam, man får så mycket ”tänkt” kan jag säga. Denna gång funderade jag på om jag har valt rätt metod att gå ner med, det vill säga en liten blandning av Viktväktarna och tallriksmodellen och en lite släng GI (skippar ibland bröd eller pasta till salladen).

Jag funderade om jag verkligen kunde leva efter detta, för jag tror att det är det man måste göra. Man kan inte köra Viktväktarna, GI, LCHF eller vad man nu väljer i några månader, gå ner de kilon man vill och sedan börja äta som vanligt igen för då börjar man sakta gå upp igen. Tro mig det är precis det felet jag har gjort. Jag slutade räkna points, mina portioner blev större och man tog lite extra för det var ju så gott. Och sakta men säkert så började kilona komma tillbaka igen. Så därför har jag funderat om detta, för jag vill inte göra samma misstag igen. Så kan jag leva efter den resten av mitt liv? Japp, jag tror det för jag vill inte vara utan något och begränsa mitt urval av mat och jag vill kunna unna mig något gott ibland och detta kan jag med Viktväktarna så länge jag håller mig inom ramarna. Så visst har jag valt rätt! Nu gäller det bara att få in det här tänket i mitt liv så att det blir en av mig och jag ska fixa det.

Kan passa på och rapportera att imorse så var det dags för en ny vägning. Vågen visade -0,4 kg denna gång. Jag är helnöjd, det är mot rätt håll och jag har inte bråttom.

Ha en toppenfin fredag,

Angel

9 svar to “Att välja rätt…”

  1. camilla september 4, 2009 den 6:49 f m #

    Åh vad bra! Jag bli allt lite avundsjuk på dig 🙂 önskar att jag kunde komma igång,men det vill säg inte.

    men jag tror oxå att du har helt rätt tänk,så heja dig nu och grattis till minuset 😉 Kanon bra kämpat 😀

    Kram

  2. Anna september 4, 2009 den 7:26 f m #

    Stort grattis till viktminskningen till att börja med. Sen självklar tänker du helt rätt vad det gäller maten det gäller ju att man ska kunna leva efter det man gör. Man kan inte räkna points och tänka kolhydrater resten av sitt liv då blir det inte roligt. Så länge vi rör på oss kan man faktiskt unna sig att äta gott en gång i veckan för man behöver inte göra det varje dag.

    Trevlig helg
    Anna

  3. Louice september 4, 2009 den 8:19 f m #

    Grattis till minus! 🙂 Jättebra jobbat av dej.
    Du tänker så rätt o sunt. Man ska inte bara se till själva viktnedgångsperioden utan även hur det ska se ut sen.
    Sen tar det ett tag innan det sätter sej så det blir en vana men då man låter det ta tid så får man tid på sej att träna in de nya lite bättre vanorna.

  4. Malin september 4, 2009 den 11:51 f m #

    Åh grattis till minuset!

    Jag tror på att man ska hitta sin egen metod som passar en och som man leva med. Det vill säga göra en livsstilsändring, för vissa är det GI, viktväktarna eller något liknande. Men för mig är det en blandning 🙂

  5. Nenny september 4, 2009 den 12:11 e m #

    Grattis till minuset! Snyggt jobbat! 🙂
    Ja det är viktigt att man känner att man ”valt rätt”. Annars blir det inget av det. Så det är toppen att du känner att du ”är rätt” nu!
    Det tar väl ett par veckor att komma in i helt rätt tänk. Men sen går det av sig själv.
    Heja heja!!
    Kram

  6. Helena september 5, 2009 den 9:05 e m #

    Hejsan!
    Vad roligt att du har kommit tillbaka, har saknat dig!!
    Ha det gott till nästa gång..
    kram Helena

  7. handkraft09 september 6, 2009 den 7:51 e m #

    Jag tror också att viktväktarna är den rätta metoden eftersom man kan reglera det väldigt bra själv och eär inte så att det är en diet som man följer och sedan slutar med utan det är någonting som man lägger omtill och som mandärefter behåller. Kanske är det dock så att man inte räknar points hela tiden, men jag tror att man lär sig med tiden!
    Lotta

  8. Cornelia september 6, 2009 den 8:00 e m #

    Bra jobbat,
    tycker också att det låter som att du är inne på rätt spår i tankarna.
    Det viktiga är väl att känna att man inte kan börja äta som vanligt någonsin, i alla fall inte jag. Eftersom mitt som vanligt alltid har varit mycket onyttigt.
    Kram och pepp

Trackbacks/Pingbacks

  1. Fredagens bloggsvammel « ღ~ღ VIKTiga DAGAR ღ~ღ - september 4, 2009

    […] Angel skriver tänkvärt idag också om att välja rätt sätt att viktminska. Vad vet man vad som är rätt? Tror vi måste ställa oss dessa frågor som att hur vill vi leva sedan. *Är jag beredd att avstå den ena el det andra hela tiden. *Är jag beredd att alltid träna så här hårt (om man nu gör det). *Fungerar min mat & motions-plan i vardagen, i längden? *Fungerar det i mitt sociala sammanhang? […]

Kommentera

