Jobbigt…

16 Sep

657781xtsud91gav

Det är väldigt jobbigt just nu. Jag saknar mina promenader något fruktansvärt, speciellt när vädret är så fint fortfarande. Igår kväll så var jag så rastlös så jag höll på bli tokig och då kom jag på varför…mina promenader. Att jag skulle bli så beroende av dem på så kort tid är jag förvånad över men samtidigt glad. Imorgon så ska jag försöka mig på en promenad, kanske rent av ikväll en liten kortis, för jag har märkt att jag slarvar även med maten nu när jag inte rör på mig. När jag rör på mig så känner jag att jag inte vill förstöra det jag har kämpat för så då har jag någon spärr inom mig så jag tänker två gånger innan jag stoppar något i munnen. Jag förväntar mig absolut inget minus på fredag då jag har slarvat mycket denna vecka. Men jag känner att nu får det vara nog! Jag vill inte ha tillbaka det kilo jag kämpade rätt så bra för att bli av med, så nu blir det skärpning igen!

4 svar to “Jobbigt…”

  1. Lotta september 16, 2009 den 5:54 f m #

    Hej! Känner att jag inte riktigt har hängt med runt omkrgin nu på ett tag har varit så fokuserad på mitt eget, men det är väl klokt att komma ivg en liten sväng… härlig känsla ändå att faktiskt bli beroende av något på kort tid. Jag har ju gjort illa mitt knä och känner att jag inte klarar av att gå en massa metrar eller i varje fall inte snabbt som jag tänker mig att promenaden ska vara. Kan ju flanera lite granna i varje fall!
    Lotta

  2. Anna september 16, 2009 den 9:29 f m #

    Börja med att ta lugna prommisar så märker du vad du klarar sen kan du öka takten vart efter det känns bra. För det kan ju vara bra att inte ta för raska så det kanske blir värre.
    Hoppas det blir bättre.

    Anna

  3. Belebrian september 16, 2009 den 9:43 f m #

    Hoppas att det går bra när du provar på en promenad, men tyvärr måste man nog låta kroppen vila om den säger ifrån så där, även om det är trist. Du kanske kan försöka hitta någon annan motionsform så länge som inte belastar höften lika mycket?

    Kram

  4. camilla september 17, 2009 den 7:16 f m #

    Ja ta det lugnt med promenaderna om ,du känner av det i höften.Det kanske bara blir värre.
    Men jag vet att det inte är lätt när man kommit igång,man blir ju faktiskt beroende av promenaderna 🙂

    Ha det bra nu och lycka till.
    kram

Kommentera

