Sugen på allt!

23 Sep

 

1324976kd52xaao09

Just nu är jag sugen på ALLT…choklad, pizza, chips, kakor…ja you name it! Chokladen har redan hunnit slinka ner. Jag vet exakt varför jag har detta sug, min ”kvinnliga vecka” kommer nästa vecka och då får jag alltid detta sug innan. Oftast kan jag hantera detta men nu är det verkligen verkligen svårt. Det började redan i helgen och har ännu inte släppt. Igår när jag tog min promenad så fick jag ett sånt starkt sug efter Pepparchips, det var sååå länge sedan jag åt dem så nu är begäret och suget starkt. Hur gör ni när ni får ett sådant här starkt sug? Tillåter ni er själva ta lite eller har ni karaktären att stå emot? Hur gör ni? Skriv och berätta, dela med er av alla tips ni kan komma på för denna vecka känns inte bra alls och jag hoppas det släpper snart…helst omgående…

Angel

3 svar to “Sugen på allt!”

  1. Anna september 23, 2009 den 1:14 e m #

    Jag brukar tillåta mig lite för annars är risken att en dag blir det för mycket. Men då blir det bara tex en chokladbit eller pytte lite chips och detta för att dämpa det stora begäret. Det brukar hjälpa för mig, stoppade nyss in lite nötter i munnen.

    Anna

  2. hallonpajen september 24, 2009 den 7:20 f m #

    Själv vet jag med mig att tar jag och tillåter min ”lite” så blir det tillslut hela påsen 😦 Så det går inte för min del. Vet faktiskt inte hur jag gör*tänker*

    tror jag försöker att hitta på något annat i matväg som någon smoothie eller en skiva skinka med ost på och jo så dricker jag en massa bibbel vatten 😉 Det brukar hjälpa i alla fall just för stunden.

    Annasr är det VÄLDIGT svårt att stå emot när suget kommer………jag vet precis hur du har det just nu.Men kämpa,försök att stå emot det jag vet det är inte lätt alls.

    Lycka till och hoppas att suget försvann.
    Kram

  3. Lotta september 25, 2009 den 8:28 e m #

    Ja, du har ju varit inne på min blogg så jag kan ju inte ljuga o säga att jag skulle klara mig utan vidare. Det är så att man måste verkligen vara stark. Jag tror dock inte på ett helt avslag direkt utanatt man måste trappa ner. Kanske är det så att man kan unna sig, men inte alltid eller under hela veckan!
    Lotta

Kommentera

