Ny vecka nya tag

28 Sep

1015134c7aw7kddmu

Jag erkänner! Jag erkänner att jag har ätit och njutit av godsaker i helgen och dessutom knappt rört mig. Men det var då det, nu är det en ny vecka och nya tag. Suget är över för denna gång och jag fortsätter vidare. Jag fick några goda råd från er och jag har tagit dom till mig. Jag tror inte heller på att man ska totalförbjuda allt gott för då faller man pladask för suget som jag gjorde i helgen. Men jag ska inte heller deppa för att jag unnat mig och njutit i helgen, inga tankar som.. det gick åt pepparn så då är det lika bra att skita i allt…utan släppa det och fortsätta på min nya väg mot sundare och nyttigare liv. Vägen mot ett sundare liv är lång och kommer säker vara krokig med många avstickare, men poängen är att hitta tillbaka till den så fort som möjligt. Med andra ord, unna dig gott men inte alltid och inte varje dag.  Eller vad säger ni?

3 svar to “Ny vecka nya tag”

  1. Nenny september 28, 2009 den 7:07 f m #

    Jag har inte använt clickern så värst mycket de här dagarna. Orkar liksom inte räkna nu när jag är sjuk.
    Klickern är en bra ide. En väldigt bra ide. Tyvärr så är den ganska plastig och ibland räknar den inte när man klickar och ibland räknar den 2 klick i när man trycker en gång. Men trots det är det ett bra hjälpmedel istället för att hela tiden ha papper och penna till hands för att hålla koll på pointsen. Jag tycker att den hjälper.

    Och jo visst. Man måste unna sig. Jag, personligen, klarar absolut inte av totalförbud. Jag måste veta att jag får äta vad som helst. Men inte alltid.
    Unna dig i måttliga mängder. Planera in det och njut med gott samvete.
    Kör sen vidare.
    Kram

  2. Lotta september 28, 2009 den 8:55 f m #

    Nu kör vi. Denna veckan ska jag verkligen göra allt för att jag inte ska fall för någon frestelse att äta någonting som inte borde komma in i min mun. jag vill verkligen göra allting för att jag ska kunna hålla mig ifrån allt socker vad gäller godis, akokr och liknande. Jag är trött på att jag har gått upp i vikt, äöven om det är så att jag kankse egentigen ligger på +-0 eller nåt eftersom 3 hg upp inte är någotning egentligen. nu är det så att det är full fart fram till fredag. och då ska jag göra en liten mellanlandning på vågen eftersom min utmaning är över för denna gången. Sedan kanske det kommer fler utmaningar. Jag måste ju verklgien försöka att hålla igång!
    Lotta

  3. chokladprinsessan oktober 3, 2009 den 5:34 f m #

    Jag håller med!
    Nu kämpar vi vidare!

Kommentera

