Ett litet livstecken från mig…

6 Okt

 

1756884pgrrpkpj2y

Här kommer ett litet livstecken från mig. Jag kan inte påstå att det går särskilt bra egentligen. Hösttröttheten har kommit ikapp mig och jag har knappt någon ork och lust med någonting. Jag äter mestadels genom tallriksmodellen men visst slinker det ner något gott då och då. Promenaderna sköter jag som tur är på vardagarna men det är sämre på helgerna, har knappt någon lust att gå ut då i det kalla vädret.  Jag vet att det jag gör inte är bra men motivationen och orken att stå emot är lika med noll…under nollstrecket just nu. Jag hoppas detta går över snart för jag vill ju egentligen inte göra så här. Det är just detta jag skrev om för ett tag sedan….man faller tillbaka i sina gamla vanor lätt och det är svårt att komma ur dem. Jag ska försöka komma ur detta på ett eller annat sätt…jag bara måste….

Ha det gott i höstkylan!

6 svar to “Ett litet livstecken från mig…”

  1. Anna oktober 6, 2009 den 10:38 f m #

    Det är 9mån kvar tills juni så du kommer att hinna gå ner i vikt det lovar jag dig. Det är bara att fortsätta att röra på sig så kan man unna sig att äta gott på helgen och kroppen behöver även vilodagar för att återhämta sig. Så om du tänker på vad du stoppar i dig mån tills fredag lunch och rör på dig dom dagarna så kommer det att gå bra.

    Anna

  2. ceed70 oktober 6, 2009 den 11:47 f m #

    ja då känner vi nog lika dant …har också lite svårt att få till det hela.. Och hoppas snart motivationen kommer tillbaks…
    Peppkramar till dig
    kram Cee

  3. Nenny oktober 7, 2009 den 5:35 f m #

    Jag känner också igen det där. Men jag brukar klara mig någorlunda igenom hösten. Det är värre när vintern kommer.
    Men tips är att prova Rosenrot. Jag har testat det innan och jag tycker att det hjälper. Sen är solen viktig. Försök ta dig ut så du får solljus på dig så ofta du bara kan. Och multivitamin. =)
    Kram

  4. Lotta oktober 7, 2009 den 11:13 f m #

    Det är ytterst lätt att falla tillbaka till gamla mönster det är därför som det är så viktigt att man faktiskt kämpar för att det inte är någonting som man bara ska håla på med under en kort sekund utan att det är en livsstilsförändra. Det är ju helt enkelt så att vi vill inte bli tjocka, vi vill inte vara överviktiga och då måste i offra någonting. jag tror att det är så att om vi håller oss under veckorna så kan vi också unna oss lite till under helgn och det är ju bra!
    lotta

  5. Belebrian oktober 7, 2009 den 5:47 e m #

    Här har du en till som känner igen sig i det du skriver. Jag tror det är svårt att ta sig ur såna ovanor när man väl fallit in i dem. det behövs rejäl motivation för att klara det, visst kan man för en kort stund börja motionera mer och äta rätt men sen faller man tillbaka igen om inte motivationen finns där. Jag tycker att du istället för att tvinga dig själv till något du just nu inte vill ska satsa på att försöka finna motivation och inspiration. Fundera på varför du vill motionera, varför du vill äta rätt, varför du vill gå mer promenader. Och svaret ska inte bara vara att gå ner i vikt utan man måste nog gå djupare än så. Jag håller själv på att försöka klura ut det där och ju mer jag kommer på desto mer återvänder motivationen.
    Kram

  6. Marie Hj. oktober 7, 2009 den 9:42 e m #

    Det är jobbigt när inte energin finns där, men du försöker iallafall, och det är inte dumt det! Ge inte upp bara. Jag har oxå mina upp och nergångar. Vill gärna tacka dig för att du kommer till min blogg och komenterar ibland. Brukar inte få så mycket kommentarer nu för tiden. Men det peppar mig att veta att det är några som finns kvar =)
    Kram till dig!

Kommentera

