Förkylning på gång…

12 Okt

 

1017588rzolrv0qug

Japp, jag tror en förkylning är på gång. Imorse när jag vaknade kände jag ingenting men nu så håller näsan på att bli täppt och jag småfryser hela tiden trots tjock kofta. Inget skoj alls eller vad säger ni? Det får bli en hel del värmande soppor tror jag de närmsta dagarna. Annars har helgen bara försvunnit (som vanligt). Jag har äntligen fått mitt kök så som jag vill. Jag har nu bytt gardiner till varma höstfärger (rost, gul, kanel) och så har jag en lampa i fönstret som jag tänder på kvällen. Hur mysigt som helst måste jag få säga. Men maten och motionen då? För att inte tappa helt motivationen så intygar jag mig själv att detta är ett långsiktigt kämpande. Jag promenerar så gott som varje dag, ibland endast en halvtimme och ibland över en timme. Med maten är det si och så med. På vardagarna så är det bättre, då låter jag bli allt onyttigt nästan helt, men då helgen kommer är det svårare. I fredags när jag vägde mig då hade jag trots allt bara gått upp 200 gram, så det är inte så illa. Jag har inte gett upp riktigt ännu och det ska jag absolut inte heller göra.

Sköt om er allihopa,

Angel

2 svar to “Förkylning på gång…”

  1. Nenny oktober 13, 2009 den 5:05 f m #

    Hoppas du inte blir allt för sjuk.
    Krya på dig!
    Kram

  2. anna oktober 20, 2009 den 5:34 e m #

    Usch ja.

    Idag kom sonen hem från skolan med halsont och täppt näsa och jätte hängig. Lutar åt att man blir hemma med honom i morgon, själv har jag nyst 6 ggr idag och tycker det börjar täppa till i näsan med, suck jag vill inte alls detta.

    Vi får hoppas det blåser förbi jättesnabbt på oss.. 😉

Kommentera

