Nu är jag igång

27 Nov

Nu är jag igång. Jag har nu börjat räkna ProPoints och det känns bra än så länge. Jag är så glad att jag köpte deras nya kalkylator för den behövde jag direkt på morgonen för att räkna ut ProPoints (pp) på Fazers Fröig. Det blev 4 pp för en över- och underdel (77 g). Den finns nämligen inte med i Butiksguiden då den är tryckt tidigare än vad brödet kom ut. Men i alla fall. Hittills känns det bra. Frukosten har gått på 8 pp och då fick jag ett kokt ägg på köpet också, vilket gör att jag känner mig mätt längre. Med detta nya program så har faktiskt VV tänkt på det, vad som mättar mer och mindre. Men vad som är riktigt riktigt bra är din ProPoints Budget. Du har dina dagliga ProPoints som du måste äta upp (inget snålande eller sparande längre) och sedan så har du din Veckobonus som du kan välja hur du vill använda. Antingen väljer du att äta upp dem till helgen, eller sparar dom till festen, eller fördelar dom under veckan eller använder dom inte alls. Så det är toppen! Nu behöver man inte ha dåligt samvete för att äter för mer points än vad man har ”råd” till. Du kan ta de pointsen från din Veckobonus. Viktväktarna garanterar viktnedgång också om du äter upp all din Veckobonus (Jag har 42 pp i Veckobonus). Tack Viktväktarna, det var det bästa ni kunde göra för oss. Jag har kikat lite på hur mycket saker och ting kostar enligt nya ProPoints och det verkar som det mesta är lika mycket som tidigare eller kostar 1-2 pp mer. Så det verkar som om man får äta mer då man har ett större Points budget från början. Men vi får se, detta är min första dag än så länge, men jag ser positivt på det hela och tror verkligen att det kommer fungera för mig.

Angel

5 svar to “Nu är jag igång”

  1. Anna november 27, 2009 den 8:37 f m #

    Det kommer säkert gå jätte bra för dig. Jag börjar efter jul och nyår då kanske vi kan peppa varanndra.

    Anna

  2. Cornelia november 27, 2009 den 11:45 f m #

    Det blir spännande att följa. DU kommer att grejja detta galant.
    Kör hårt.
    Kram och pepp

  3. Suzan november 28, 2009 den 3:28 f m #

    Härligt m nystart! Stort lycka till!

  4. Lotta november 28, 2009 den 1:37 e m #

    Jag kan inte riktigt få ihop det att man får äta mer än tidigare, men samtidigt så är det väl bra också antar jag för det handlar om ett helt annat tänk och det verkar bra. har fortfarnde inte bestämt hur jag ska göra med om jag ska gå dit på måndag eller inte till vv jag kan ju inte stanna på lektionen så jag vet inte… samtidigt är det ju bra att få själva informationen!
    Lotta

  5. Nenny november 29, 2009 den 8:40 f m #

    Kul att du är tillbaka!
    Och visst är det ett bra program de har kommit fram till!!
    Allt känns bättre och lättare nu.
    Kram

Kommentera

