Några frågor och svar…

28 Nov

 

Lotta har ställt några frågor som jag ska försöka svara på här:

Lotta: Det låter ju inte bra att du kände dig småhungrug – om man jämför med alla andra som säger att man äter hur mycket som helst, men hur är det med det hela.. är det så att man har personliga delar när det gäller hur många points man ska äta. Förr var det ju ganska lika, men tycker att många äter mycket fler dagliga points.. Vad beror det på hur mycket sådan points man får?
Lotta

Svar:

För att svara på det är med hungern så kan jag bara säga att varför jag är lite småhungrig nu är ju för att mina portioner har halverats, kroppen är van vid att få så mycket mera mat att jobba med. Småhungern kommer att försvinna inom en vecka då magen får vänja sig vid lite mindre mat. En annan sak är att jag inte äter frukt som mellanmål, gör jag det så minskar jag både suget och hungern. Detta är en stor läxa som jag verkligen måste ta och lära mig. Det skulle underlätta så mycket. Annars tycker jag att portionerna som man äter enligt Viktväktarna är egentligen alldeles lagom tillsammans med sallad och grönt.

När det gäller uträkningen av Propoints så tar Viktväktarna hänsyn till om du är kvinna eller man, din ålder, din vikt och din längd när de räknar ut för hur mycket points du får äta. Vad jag har märkt är att rätt så många får äta för 29 points men sedan varierar veckobonuset mera. Hur de kommer fram till detta vet jag inte.

Hoppas detta besvarar dina frågor… Angel

Ett svar to “Några frågor och svar…”

  1. Lotta november 29, 2009 den 9:33 e m #

    Tack så mycket – kanske är det så som det är och det är kanske det som jag har blandat ihop det med. Naturligtiv så är det så att det inte är konstigt att man har tänjt ut magen och då blir hungrig. Hoppas du också kan få i dig lite frukt eller annat mellanmål.
    Kram lotta

Kommentera

