Dag 3

30 Nov

 

Kan ni tänka er att igår var det första advent? Det är jättesvårt för mig att inse det då vi har plusgrader och regn där jag bor. Jättetrist! Jag vill ha snö och inte tråkigt höstväder. Jag sätter ut denna gulliga bild och hoppas på lite mera julkänsla.

Jaha, när det gäller Viktväktarna och Propoints så gick dag 3 utan problem. Jag börjar till och med få det svårt att äta upp alla points då jag har börjat äta lite frukt. Igår fick jag i mig lite vindruvor, 1 banan och lite färsk ananas. Alla dessa frukter hade jag fått räkna tidigare men nu är de gratis! Fantastiskt! Allt mer så känns det som om Viktväktarna har verkligen tänkt till när de gjorde detta program. Jag var först lite rädd för hur det skulle gå i helgen då man har kylskåpet och skafferiet så nära inpå, ja ni vet, man kikar in där titt som tätt när man blir småsugen. Men inga problem alls. Jag visste att jag hade min veckobonus ifall jag skulle falla för suget (vilket jag inte gjorde 😀 ). Och det är det som får mig att känna mig lugn inför julen. Jag vet att jag kan använda min veckobonus på julafton och kunna äta utan att förstöra hela veckan. Det gäller ju sedan bara att fortsätta äta rätt dagen efter. Mycket bra gjort Viktväktarna!

Ha en fin måndag!

Angel

2 svar to “Dag 3”

  1. Lotta november 30, 2009 den 10:58 f m #

    Härligt jobbat av dig… jag har bestämt mig nu – går till vv ikväll för att kolla in läget!
    Lotta

  2. Marie december 1, 2009 den 7:44 f m #

    Jag håller med dig om att jag är helt säker på att vi kan klara av julafton, njuta av maten och ändå minska i vikt!!!

Kommentera

