Dag 4 med ProPoints

1 Dec

Alltså, jag måste bara säga det. För varje dag som går så går det bara bättre och bättre med Viktväktarnas Propoints och jag trivs så bra med det. Jag ser faktiskt riktigt fram emot att få gå till Viktväktarna på torsdag.Det ska bli kul att få ett nytt veckomaterial och till och med väga mig. Jag läste hos Marie att hon gick ner hela 2,7 kg efter första veckan. Helt fantastiskt! Ett stort grattis till henne. Nu tror inte jag att min våg kommer visa lika mycket men jag kommer att bli så glad för varje minus den visar. Jag har pratat om det förr och jag säger det igen…skynda långsamt.

Idag blir det nog första dagen jag antagligen tar points från mitt veckobonus. En arbetskollega har bakat lussebullar och jag kunde inte stå emot och tog en till mellanmål lite senare. Problemet är bara att jag inte riktigt vet hur mycket jag ska räkna den. I pointsguiden så står det att en liten kanelsnäcka kostar 4 pp, så jag tror att jag räknar lussebullen som 4 pp. Om jag räknar fel på något poäng gör nog inget då jag har många veckopoints kvar.

Till frukost åt jag som vanligt en frökuse med skinka och grönsaker, till lunch idag blir det skinka med ris och rostade grönsaker och till middag…har ingen aning ännu. Vad ska ni ha till middag?

Angel

2 svar to “Dag 4 med ProPoints”

  1. Marie december 1, 2009 den 7:50 f m #

    Tack så mycket för gratulationerna! 🙂 Det nya programmet är lätt (jag lyckades aldrig med det gamla) och jag är glad över min nya rivstart, vet att det kommer att bli mindre sedan. Det sköna med det nya programmet är att jag behöver inte försaka eller sitta och titta på. Det var okej att vara med på adventsfika, ta det av sin veckobonus, äta sig mätt under dagen utan att behöva spara och vara hungrig och ändå går ner i vikt. Det är ju det livet handlar om.

    Jag håller tummarna för dig på torsdag!
    kram

  2. Anna december 2, 2009 den 6:29 f m #

    Jag ska äta köttfärssås och spagette med mycket vitlök i för jag är lite förkyld.

    Anna

Kommentera

