Grå och trist måndag

7 Dec

 

Sitter precis och äter en banan till mellanmål. Kikar ute genom fönstret och blir nästan deprimerad, det är grått täcke över stan och det regnar. För 17! Det är december och det ska vara kallt och det ska finnas snö! Jag vill hellre ha det som på bilden ovan, där snön lyser upp den mörka årstiden. Men det verkar inte bli någon vit vinter, klimatförändringarna är här för att stanna – jag tycker det är blä!

Hur har det annars gått under helgen? Rätt så bra faktiskt, jag har använt mer av mina Veckobonus points än förra veckan för det blev lite popcorn till Idol i fredags. Sedan så har jag faktiskt gjort Wienernougat enligt Nadjas recept, kika in på hennes matblogg: http://www.nadjaskitchen.se så får ni se. De var suveränt goda. Jag skar dem i mindre bitar, undefär så små som i chokladasken och räknade dem som 1 propoints (kikade i Butiksguiden och såg att de kostade så). Om du ska göra något julgodis så gör detta, det var mumsigt gott och mycket enkelt att göra. En varning dock, man har svårt att låta bli att bara ta en! Vi får se hur jag lyckas med viktminskningen på torsdag, denna vecka har jag ätit mycket mera sötsaker för mina pp och det är inte bra. Måste låta bli det resten av veckan.

Angel

2 svar to “Grå och trist måndag”

  1. Nenny december 7, 2009 den 10:31 f m #

    Jomen visst hade det varit kul med en vit jul. Eller vitt överhuvudtaget… Jag vet knappt vad snö är längre.
    Kram

  2. anna december 7, 2009 den 6:43 e m #

    Japp grått o trist är vad det är. Jag har en vän som har gjort wienernogaten och den var supergod.

    Anna

Kommentera

