Förbjudet

9 Dec

 

Jag har gjort det man inte få göra. Jag har ställt mig på vågen innan det var dags för vägning hos Viktväktarna. Vågen visar +/- 0 just nu och det känns inte bra. Imorgon har jag den riktiga vägningen och just nu ärligt talat rädd för att det ska visa plus. Jag förstår det inte riktigt då jag har hållit mig till mina dagliga points och visserligen tagit från veckobonuset. Jag har kvar 26 points från veckobonuset så det borde inte bli ett plus. Men efter många års erfarenhet vet jag att det inte brukar bli som man vill och vågen kan visa vad som helst. Jag har funderat lite på vad det kan bero på då jag anser att jag har hållit mig inom ramarna och inte ätit alltför mycket mat eller söt. Det kan vara popcornen som jag åt i fredags. Det är ju salt och salt binder vätska. Så från och med nu så blir det inte ens popcorn. Håll tummarna hårt, väldigt hårt, så att det visar ett litet litet minus imorgon. Annars är jag rädd att jag tappar lusten och det får jag absolut inte.

Angel

4 svar to “Förbjudet”

  1. Marie december 9, 2009 den 10:26 f m #

    Jag tror inte heller man får blir rädd för att äta sina points, för då håller kroppen kvar varenda kilo!! Hur gör du med motion? Promenader är toppen för att få igång en kropp!! Har du mätt dig? I bland är vågen ett urkasst hjälpmedel och måttbandet bättre. Jag håller mina tummar för dig imorgon att det blir minus!!

    KRAM

  2. ceed70 december 9, 2009 den 12:09 e m #

    Jag håller också mina tummar Kram Cee

  3. anna december 9, 2009 den 7:25 e m #

    Självklart håller jag tummarna och jag tror inte att du har gått upp utan du kanske står still men det kanske är för att du gick ner så bra förra gången. Kroppen måste hänga med och kom ihåg att gå ner långsamt är bäst. Jag ska peppa dig så att du inte tappar lusten och det kommer att gå bra i morgon.

    Kram
    Anna

  4. Lotta december 9, 2009 den 10:34 e m #

    Det är ju inte helt säkert att det är så heller att du har ätit för mycket utan för att krångla till det lite kan det vara så att du har ätit för lite. Det är nämligen så att jag har gått upp i vikt för att jag inte ätit ordentligt. Kanske är det så att du tränar en del och inte äter tillräckligt för att kroppen ska kunna arbeta ordentligt. Jag menar jag åt ju upp allt jag hade förra veckan och gick ju ändå ner 1,1 kg.
    Visst är det också så att det kan ta ett tag att ställa in kroppen på det nya eller att det går upp och ner, men misströsta inte och jag tycker absolut inte att du ska räkna bort popcorn om det inte är så att du inte kan tänka dig att var utan popcorn i resten av ditt liv. Ingenting ska tas bort bara för att man vill gå ner i vikt – då blir det inte bättre för framtiden!
    Lotta

Kommentera

