negativt vs positivt

5 Jan

 

Japp, jag brottas med att få negativa tankar till positiva. Min viktminskning har ju gått så där, det var typ första veckan som gick superbra. Sedan så har vågen och måttbanden praktiskt taget stått still och inte rört på sig. Nu kan jag ju skylla på att julen och nyåret har varit här och man har ju unnat sig lite, visst så är det ju. MEN, egentligen om man tänker efter så är det bara bortförklaringar. Så jag försöker tänka positivt. Trots att vågen/måttbandet inte visar resultat försöker jag ändå fortsätta räkna propoints och inte ge upp. För är det inte så att för varje dag jag försöker göra det här rätt så är det bättre än att skita i det. För skiter jag i det så betyder det att jag släpper på alla spärrar och då går jag upp i vikt. På detta sätt så håller jag trots allt min vikt under kontroll och förhoppningsvis så vänder det så småningom. Sist när jag gav upp och började skita i allt så resulterade det till en hel del extra kilon som jag nu måste tampas med. Så denna gång så får jag absolut inte ge upp utan kämpa på. Jag hoppas bara att ni blir kvar här och peppar mig även i fortsättningen. Sedan så är jag även medveten om att jag måste ta upp det här med motionen igen, nu för det vara slut med allt latande och det bekväma livet.

Angel

6 svar to “negativt vs positivt”

  1. Linruz januari 5, 2010 den 8:09 f m #

    Hej vännen. länge sen jag kikade in här. Du är så duktig som kämpar på.
    Själv måste jag ta tag i resan nu igen efter helgerna.
    Stor kram Lina

  2. ceed70 januari 5, 2010 den 9:23 f m #

    Klart jag fortsätter att peppa dig. Bara se att komma igång igen så skal du se att kilorna försvinner.. Detta fixar du… lycka till kram och pepp Cee

  3. Angel januari 5, 2010 den 9:26 f m #

    Tack Cee! Passar på och fråga om du har någon ny blogg som jag inte vet om…

    Kram Angel

  4. Marie januari 5, 2010 den 10:59 f m #

    När vågen och måttbandet är trist gäller det att tänka på positiva saker. Tänka på de små och stora förändringarna du gör för din hälsa och för att må bättre. Fortsätt räkna och ge inte upp, så är jag säker på att du får utdelning snart!

    Peppkramar i massor

  5. Cornelia januari 5, 2010 den 12:54 e m #

    Det är alltid svårt att ge råd men motion är ju som du skriver viktigt.
    Och sen en hel massa jävlaranamma, men allt det där vet du ju. Kram och pepp på dig.

  6. camilla januari 7, 2010 den 1:37 e m #

    Ja du kämpar på bra tycker jag♥
    tack för dina ord hos mig och jag vet att du inte skäller på mig 😉
    Men jag tycker att det ibland kan räcka med just 2 knäckemackor.Men vissa dagar räcker det inte. Men vad äter du till frukost?? Jag funderar på att äta mina ägg igen tillfrukost 🙂 gillade det när jag gick på GI. Mne kom gärna med ett förslag som är bra……och som man håller sig på.
    Kram kram

Kommentera

