Äntligen ett minus!

7 Jan

Idag var det vägningsdags igen efter det långa jul- och nyårsuppehållet. Jag fuskvägde mig imorse på hemmavågen och såg med vedmod att den visade plus. Så jag gick med ganska tunga steg till Viktisarna idag, men jag gjorde det för att det är ett steg i rätt riktning. Döm min förvåning då konsulenten sa ”Bra jobbat” och det var först då jag tittade på vågen och såg att jag hade gått ner ett halft kilo! Jag blev så överraskad att jag nästan gnuggade ögonen för jag inte trodde på dem. Inte bara för att hemmavågen sa det utan för att jag gjorde några dagars uppehåll från propoints i mellandagarna och jag vet vad jag stoppade i min, inga bra och nyttiga grejer med andra ord. Jag är med andra ord SKITAGLAD! (Ursäkta ordvalet). Det känns bra och det ger mig en liten kick att fortsätta. Jag fick även en kokbok som heter ”Smala Italien” och den var inte så dum faktiskt, en del recept passar inte, men jag blev glad över att det fanns ett pizzarecept för 13 propoints. För jag vet att förr eller senare så kommer jag att bli sugen på det och då kan jag prova att göra den.

Ha en superfin torsdagkväll!

Angel

13 svar to “Äntligen ett minus!”

  1. camilla januari 7, 2010 den 6:47 e m #

    Grattis till minus 😉
    Kanon bra måste jag säga.
    Tänkte på detta med frukosten……låter som många points,fast sen har jag ju förstått att det är annorlunda nu med det nya propoints. Har förstått att ni får mer points nu eller? Är det oxå inviduellt efter hur mycket man väger? Usch jag velar så om vad jag ska gå efter. Men idag har jag ätit enligt GI frukosten blev det 3 knäckemackor 😉 med skinka på till lunch/middag åt de andra spagetti och köttfärssås.Men jag tog bara köttfärssåsen och tomat.Och jag är fortfarande mätt och vi åt vid ca 14.30 Så nu ska jag bara ta mig en kopp te och möjligtvis ett ägg 😀
    Kram kram

  2. Anna januari 7, 2010 den 7:07 e m #

    Grattis till minuset du ska se att nu kommer det att gå neråt.

    Anna

  3. Marie Hj. januari 7, 2010 den 8:32 e m #

    Bra jobbat! Det ser du! Ge dig inte för belöningen kommer. Det fick du dig ett smakprov av idag =) Fortsätt kämpa nu…
    Kram!

  4. ceed70 januari 7, 2010 den 11:24 e m #

    Grattis till minuset ett steg i rätt riktning …. heja heja =) kram Cee

  5. Nenny januari 8, 2010 den 6:23 f m #

    Härligt!
    Snyggt jobbat. Jag får snällt vänta tills onsdag innan jag kan gå och väga mig igen. Och det blir troligen plus. Men det får jag ta.
    Kämpa på nu!!
    Kram

  6. pointshuntress januari 8, 2010 den 9:24 f m #

    Hej! Tack för titten!
    Jag brukar själv vara in och titta hos dig och läsa 🙂
    Tack så mkt det hade blivit ett litet plus men det gör inget med tanke på att jag var sjuk hela jul och nyår iprincip 🙂
    Nya tag 😀

  7. camilla januari 8, 2010 den 11:37 f m #

    Ja det där låter ju verkligen vettigt! Så sugen jag blev på att hoppa på detta.Men då måste jag ju ner och skriva in mig,så jag får lite info första gången 😉 Detta ska jag tänka på minsann. Och just att ALL frukt är fri…….Jippi! 😀 Ja du nu ska jag kolla när min hemstad har öppentid 😛
    Kram kram

  8. Marie januari 8, 2010 den 11:41 f m #

    Åh vad härligt!!! Stort GRATTIS!!!
    Det gäller att aldrig ge upp, så får man belöningen till slut! 🙂

    kram

  9. camilla januari 8, 2010 den 2:03 e m #

    😀 jo med det förstod jag att det inte var de konserverade……..
    Tack och kram

  10. Mia januari 8, 2010 den 6:04 e m #

    Grattis!! Skönt att det går neråt. Jag älskar hemmagjord pizzaq, gör man pizzadegen med dinkelmjöl kan man få en ordentlig pizzabit för inte så mycket pp, och den blir supergod.

  11. chokladprinsessan januari 8, 2010 den 9:02 e m #

    Yes! Fy va kul! Jag har min ”första vecka efter julinvägningen” på måndag och jag bävar! Skulle gått i måndags men då hade kollegan bokat sent besök och de hade tagit bort den tidiga tiden på vv.
    Kram

  12. Angel januari 10, 2010 den 10:24 f m #

    Tack för tipset Mia om dinkelmjölet. Det ska jag införskaffa och testa.

  13. MiniZillen januari 10, 2010 den 5:05 e m #

    Grattis å massor med pepp skickar jag till dig!

Kommentera

