och så gick man upp igen…

15 Jan

 

Japp, tyvärr så blev det ett plus igår på 0,7 kg. Självklart blev jag besviken och förbannad och tänkte ”vad i hel…., detta är bara skit”. Men handen på hjärtat så är det bara mitt eget fel och det vet jag. Så nu ska jag sluta tramsa med det här och ta detta på allvar. Sluta med att slösa på tid och börja röra på mig mera igen. Jag ska även sluta skylla på olika saker så som jag ska ha mens, det är efterföljderna från julen och det ena och det andra. Jag gör mig ingen tjänst när jag håller på så. Nu lägger jag detta bakom mig och blickar framåt. Nu får jag verkligen ta och skärpa till mig!

10 svar to “och så gick man upp igen…”

  1. *Pinglan* januari 15, 2010 den 8:15 f m #

    Aldrig roligt med ett plus, men det fixar du bort nästa vecka och mer där till 🙂 Känner igen mig idet där att hela tiden hitta ursäkter, egentligen är det bara oss själva vi skadar genom att göra så. Nu satsar vi på minus och inga ursäkter! Heja heja!

  2. MiniZillen januari 15, 2010 den 8:16 f m #

    Hejja dig! Det är bara å ta nya tag…även om det kan kännas skit! *peppkram*

  3. Anna januari 15, 2010 den 9:09 f m #

    Självklart kommer du att greja detta det vet jag. Snart kan du ta tag i friskvården på jobbet med någon arbetskamrat kanske.

    Anna

  4. Cornelia januari 15, 2010 den 9:21 f m #

    Trist att det var ett plus. MEN fantastisk inställning. Jag ska inte dalta och säga en massa vänliga saker. Jag ska istället säga att du har helt rätt i det du skriver. Det är DU och bara DU som kan se till att du lyckas. Och det vet jag att DU kommer att göra, med hjälp av oss. Dina peppare. Kram och pepp

  5. Nenny januari 15, 2010 den 10:56 f m #

    Japp. Nya tag. Blicken framåt och huvudet högt!
    Trevlig helg!
    Kram

  6. Louise januari 15, 2010 den 12:01 e m #

    Aldrig roligt med plus…I övrigt har du så rätt i det du skriver o det var ju precis det som jag oxå kom fram till för nån dag sen…Det lönar sej att vara ärlig mot sej själv.
    Kram o pepp!

  7. ceed70 januari 15, 2010 den 12:31 e m #

    Helt rätt det du skriver… bara på det igen denna veckan så skal du se det blir mycket bättre till nästa vägning kram och pepp
    /Cee

  8. mia januari 15, 2010 den 1:18 e m #

    trist men det är så mycket som händer med oss kvinnor…o våra kroppar men du har en sund inställning tycker jag
    Ha en fin helg

  9. camilla januari 15, 2010 den 5:57 e m #

    Bra inställning! Önskar att jag hade likadan 🙂
    Lycka till nu ♥
    kram

  10. Marie januari 20, 2010 den 12:28 e m #

    Det är bara att ta nya tag, för hur tråkigt det än är med plus på vågen (jag vet) så lär man sig något och får med sig bra tankar på vägen!!! När det gäller att röra på sig, så kan vi hitta på en utmaning och peppa varandra inför nästa vecka!! Har du något förslag eller vill du att jag ska komma med ett? 😀

    kram

Kommentera

