O så var det måndag igen…

18 Jan

Vad tiden går! I lördags så jobbade jag och sedan på kvällen så var vi bortbjudna. Med maten gick det ok, fick nalla lite av veckobonuset men det är den till för så jag är nöjd. Tänkte på vad jag tog och hur mycket jag åt. Söndagen gick åt att rensa bort julen och att städa. Provbakade även en kaka som lät jättegott men det var den inte. Jättebra för mig för då blir jag inte sugen på att ta mera. Annars går det faktiskt bra med att räkna propointsen. Jag skriver allt jag stoppar i munnen och väldigt detaljerat så att jag vet att jag räknar rätt. Jag menar istället för att skriva smörgås 5 pp, så skriver jag vilket bröd jag äter, smör, pålägg osv. Detta mest för att jag ska kunna gå tillbaka och se och för att inte räkna fel.

Vad skoj att se att jag har fått lite nya läsare, jättekul att ni lämnade små kommentarer så att jag får en chans att följa era viktbloggar också. Och tack till er gamla läsare för att ni står ut med mig och mitt velande fram och tillbaka, ni är guldvärda! Det är skönt att kunna skriva av sig här på bloggen lite då och då och kunna vara totalt ärlig med både framgångarna och när det går åt piparn. Jag tror att man behöver det för att kunna lyckas. Och det bästa med allt är att ni alla tar det som det kommer och inte dömer en på ett negativt sätt. En stor kram för det.

Ha nu en riktigt bra dag!

Angel

8 svar to “O så var det måndag igen…”

  1. Linruz januari 18, 2010 den 8:42 f m #

    Hej vännen länge sen jag var inne här nu.
    Jag har med tagit tag i min viktresa igen och kör VV.
    Kommer nog ev blogga om det så småningom med.
    Kra Lina

  2. Kajsa januari 18, 2010 den 12:37 e m #

    Kul att du länkar tillbaka!
    Idag har jag betett mej absolut vansinnigt… har gjort slut på resten av mina veckobonus och då är jag bara på min 4:e dag i min viktvecka. Helkorkat!

  3. Anna januari 18, 2010 den 6:20 e m #

    Japp vi är många som är i samma sits som dig. Jag kämpar också på med att räkna pp och tänka lite på vad det är som man stoppar i munnen. Bara för att man har bonusar kan man inte äta vad som helts och hur mycket som helst utan jag tycker man ska lära sig hur mycket man kan äta utan att gå upp. För det kommer förhoppningsvis en dag när man har nått målet och då ska man hålla den vikt man har nått och då är det bra att veta hur mycket godsaker man kan unna sig att äta.

    Kram
    Anna

  4. Linruz januari 18, 2010 den 8:33 e m #

    u vännen är nya viktbloggen på G. Kram kram

  5. Thea januari 18, 2010 den 9:25 e m #

    Vad tur att du inte gillade kakan, då slipper du att frestas. Jag kan inte ha någonting hemma för då hamnar allt i min mage :)…
    Jag har redan bokmärkt din blogg… Klart du kan länka till mig, bara kul.

  6. Nenny januari 19, 2010 den 5:44 f m #

    Härligt att höra att det går bra med Propointsen.
    Heja heja heja!
    Kram

  7. Katrhine januari 19, 2010 den 7:01 f m #

    Haj,

    läser din blogg och inspirearas. Har precis börjat själv att blogga, för att få så mycket pepp det bara går.
    får jag länka till din sida från min?

  8. MiniZillen januari 19, 2010 den 3:18 e m #

    Hejja hejja! Det är klart! Jag tror också att man måste skriva om både det bra och det dåliga dagarna..både så att man själv, som läsare, inte känner sig som ett freak då man har dåliga dagar…men också för din egen skull så du får lite pepp när allt känns pissigt..! *peppkram*

Kommentera

