Tänkvärt!

20 Jan

Imorgon är det dags för vägning igen och imorse så började jag fundera på hur veckan hade gått. Det känns bra men det gjorde det även i förra veckan och då blev det ett plus, så det är ingen garanti. Men det finns saker som jag har tänkt extra på under veckan och det är detta:

  • ätit sakta och ätit endast det jag har lagt upp på tallriken
  • ätit nästan enbart för mina dagliga points för att komma in i rätt tänk.  Detta mestadels för att minska på storleken av mitt matintag, äter alldeles för mycket
  • vägt maten för samma anledning som ovan
  • unnat mig points från veckobonuset endast då jag varit bortbjuden som i lördags eller som igår då jag var mycket hungrig trots middagen, konstigt men ibland är man mer hungrig
  • försökt äta frukt till mellanmål, det vill säga minst 2 
  • försökt äta mindre portioner för att minska på magsäcken, jag vill äta mindre i framtiden för att inte gå upp igen
  • allmänt försökt tänka positivt och framför allt långsiktigt
  • dricka vatten
  • försökt undvika frestelser och tänkt till i förväg

Sedan har jag framför allt försökt tänka positivt, att detta är något jag ska klara av. Jag har även tänkt på att ALLA minus är BRA. Hellre går jag ner 100 g än att gå upp 100 g och ha ännu mer att kämpa bort. Visst vill jag gå ner mycket på än gång men jag är även glad om jag går ner lite för då är jag på RÄTT VÄG. Jag ska skynda långsamt.

Nästa grej att ta tag i är motionen!

Angel

4 svar to “Tänkvärt!”

  1. ELIN januari 20, 2010 den 11:30 f m #

    Tack tack!! 🙂

    Nästa grej är att ta tag i motionen för mig också… Men det är svårt..

  2. Anna januari 20, 2010 den 12:59 e m #

    Du har så rätt så alla minus är bra och man ska dessutom gå ner långsamt fast det är tråkigt att göra det. För det är lättare att hålla vikten sen och kroppen måste hänga med.

    Anna

  3. Annalee januari 20, 2010 den 3:59 e m #

    Hej! Kul att läsa hos dig igen! Nu ska vi greja det här!!!
    Pepp pepp,
    kram,
    Annalee

  4. Lotta januari 27, 2010 den 7:16 f m #

    Det var ett tag sedan jag var här inne – men nu måste jag bli bättre på det. jag själv blir så peppad av att ha dig inne hos mig och även blir man peppad av att läsa hur andra har det. Det känns som om du verkligen tänker rätt! Fortsätt kämpa så fixar vi det tillsammans!
    Lotta

Kommentera

