Aja baja!

23 Jan

 

I går så firade jag min fina viktnedgång med en skål jordnötter på 20 propoints! Japp jag vet, väldigt dåligt beslut och jag ångrar det nu i efterhand. Jordnötter för 20 propoints  (100 g) är inte alls så mycket ska ni veta, jag kan äta mera än så för jordnötter är vanebildande. Men jag stannade där och kände ånger redan på en gång. De var liksom inte värt det, jag kunde ha ätit en halv pizza eller något sånt för dessa points. Jag vet inte hur mycket ”skada” jag har gjort men jag tänker vidare…”gjort är gjort, släpp det och kör på med vv…”. Så idag är en ny dag och nya vv-points. Jag är 20 propoints fattigare från veckobonuset och det är inte bra för de är en lite säkerhet man har ifall man…ehm…skulle göra något dumt som det här. Nu är gäller det att tänka på vad man stoppar i sig för att begränsa ”skadan”.

Ha en fin helg,

Angel

PS! Tack för alla ”grattisar” jag har fått från er, de värmer så mycket!

5 svar to “Aja baja!”

  1. mia januari 23, 2010 den 11:42 f m #

    jordnötter ack så gott men fett…här vågar jag inte köpa hem sådant utan när jag blir extra sugen så får det bli 2 av viktväktarnas lakritskarameller du hittar i butiken…eller en fruktsallad eller american best popcorn…..nu kör vi så det ryker denna vecka oxå /jobi55

  2. Kajsa januari 23, 2010 den 12:52 e m #

    Jag har gjort samma saker men på bara dessa två veckor med VV så tyck det inte orsakat nån större ”skada”. Tror att om man bara hittar det rätta spåret igen så är inte ett felsteg så farligt.
    Håller med om att jordnötter är förödande farliga att ha hemma….

  3. Karin januari 23, 2010 den 10:24 e m #

    Hej!

    Jag stänger ner min Kajsa blogg och välkomnar dej till min ”riktiga” blogg istället.

  4. Elins viktblogg januari 24, 2010 den 9:47 f m #

    Nån gång då och då får man faktiskt unna sig..

    😉

  5. Anna januari 24, 2010 den 3:22 e m #

    Hoppas det smakade gott. Jag åt 5st nötter till min lunch ett recept ur boken som vv hade ett samarbete med tasteline det var riktigt gott. Men jag skulle kunna äta mycke mer nötter. Fortsätt att kämpa på

    Anna

Kommentera

