På rätt spår igen…

27 Jan

Igår var min VV-dag bra. Jag höll mig till mina 29 points och inget mera. Åt frukt och drack vatten precis som man skulle. Ser nu fram emot en bra VV-dag igen. Jag blir så sur på mig själv när jag inte sköter mig. För jag menar, jag vill ju verkligen gå ner i vikt så varför stoppar jag i mig saker som jag vet att man går upp av? Jovisst ibland är det ju så kanongott och man kan bara inte låta bli. Men då undrar jag varför jag då inte tar lite och är nöjd med det. Jag är en känslomänniska och jag vet att jag äter och är sugen på allt när jag speciellt är trött och har sovit dåligt. Då kan jag äta hur mycket som helst. Jag vet om problemet och jag försöker ta tag i det när det dyker upp. Det är till sådana tillfällen jag tycker att veckobonuset är till för. Jag vill gärna se veckobonuset som en hjälp i nöden, äta mina 29 propoints varje dag och anpassa kroppen efter det och endast ta till veckobonuset när det verkligen behövs. Nu säger ju Viktväktarna att man kan äta både dagliga propoints och veckobonuset och fortfarande gå ner. Men jag vill anpassa kroppen till att äta mindre och försöka få kontroll över matintaget på bästa sätt.

…det här var mina tankar idag…

Angel

Ett svar to “På rätt spår igen…”

  1. Naughtyn januari 28, 2010 den 11:30 f m #

    Det är ju kanon att du vet om dina svagheter och när suget efter mat sätter in i alla fall. För mig har det betytt jättemycket att lokalisera just anledningen till suget eftersom det är så mycket lättare att avstå när man vet att tankarna på chokladkakan egentligen bara uppstår för att man är rastlös eller dylikt. 🙂

    (Nu finns det för övrigt nya efter-bilder att se inne hos mig. Yey!)

Kommentera

