Måndag igen…

26 Jul

 

Måndag igen och det regnar här hos mig. Skönt efter all värme, folk här på jobbet har redan börjat sakna solen men inte jag. Det får gärna vara så här några dagar till.

Det är som sagt måndag igen och jag funderar på hur jag ska börja mitt nya liv för hundrade gången. Jag har inte bestämt mig ännu hur och med vilken metod. Men tills dess så ska jag i alla fall försöka tänka på vad jag stoppar i mig, hur mycket det är och speciellt vad det är. Kanske till och med skriva ner det för att hålla koll på det. Motionen har inte alls varit på topp heller så det är dags att börja röra på mig på ett eller annat sätt. Det enda jag har gjort är promenaderna hem och till jobbet och det är inte nog. Min promenadkompis här på jobbet har semester så det är ingen som håller reda på mig om kommer ut på lunchpromenad eller ej. Jag kanske ska leta fram min stegräknare igen och se om den kan ge mig lite inspiration att gå lite mera.

Ja ja, kände att jag behövde skriva av mig lite. Ha en bra dag.

Angel

3 svar to “Måndag igen…”

  1. Marie juli 26, 2010 den 6:55 f m #

    Hej tjejen, kul att höra ifrån dig igen! Ja det är INTE lätt, men det viktigaste är att man ALDRIG ger upp!!!

    Jag har ingen aning om vad som kan passa dig bäst, jag tror det gäller att hitta ett sätt att leva. Jag vet för min egen del är att bryta mina dåliga vanor och dricka shake/soppor, då lyckas jag… Började bra, men gjorde ett medvetet val att paus lite nu över sommaren och semestern.

    Antingen så tar du små steg och ändrar en sak i taget eller så gör du någon drastiskt… bara du vet hur du fungerar! Ett tips är att surfa runt och hämta inspiration från dem som klarat det, kan de kan du eller hur?! 🙂

    Kämpa på!!
    Peppkramar

  2. anna juli 27, 2010 den 8:14 f m #

    Jag tycker du ska leta fram din stegräknare eller till och med kanske köpa en ny. Jag ska in och titta lite idag på vad som finns. När jag kommer tillbaka efter semestern ska vi komma på vad vi ska göra och sen ska vi komma i gång med prommisar. Jag ska hålla koll på dig jag lovar.

    Kram
    Anna

  3. Angel juli 27, 2010 den 11:05 f m #

    Kram på dig Anna! Vad skulle jag göra utan dig

Kommentera

