Snart så…

11 Aug

Jag har smått börjat tänka på detta med pointsräknande och räknar lite så där stort men inte ordentligt, allt för att komma in i de rätta vanorna igen. Ibland så undrar jag varför jag inte kör med pointsräknande direkt och startar nu med det, men det är något som hindrar mig och jag vet inte riktigt vad det är. Hemma så har jag börjat tömma skafferiet och kylen på ”bad-food” så att jag inte ska falla för några frestelser.  Jag besöker flertal viktbloggar och ser hur duktiga alla är som kämpar på med sin vikt på ett eller annat sätt och tänker så vill jag också vara. Så ni ser, jag förbereder mig mentalt än så länge för jag vill ur denna kropp som jag inte trivs med. Jag planerar och försöker hitta inspiration och motivation så att det ska gå lättare när jag väl börjar…

Kram Angel

5 svar to “Snart så…”

  1. Nenny augusti 11, 2010 den 7:02 f m #

    Helt rätt!
    Hoppas du kommer in i det ”rätta tänket” snart.
    Kram kram

  2. krispinsson augusti 11, 2010 den 8:14 f m #

    Härligt! Det låter som att du bestämt dig och bara behöver den sista lilla ”sparken” i baken för att komma igång. Jag håller tummarna för dig. Motiviationen är ju superviktig och innan man börjar gå ner så är den ju ännu viktigare…. Lycka till med resan och blogga på!

  3. Annan augusti 11, 2010 den 4:48 e m #

    Hej. Jag peppar dig! Men vet att motivationen måste komma inifrån. Så länge tänkte jag bara ”jag borde”, men sen helt plötsligt så fick jag nog och tänkte mer ”jag vill”. Kanske går det att tvinga fram, jag vet inte. Men jag hoppas att du hittar den, motivationen. Det är bara för din skull och det kan vara svårt att tycka det är värt ibland. Men sig själv är ju det viktigaste man har!
    Kram
    Anna

  4. anna augusti 12, 2010 den 7:06 f m #

    Denna gången SKA vi klara det, vi kan ej börja om hela tiden. Vi måste ha små delmål och när vi nått dit ska vi få en belönning.

    Anna

  5. ceed70 augusti 12, 2010 den 5:38 e m #

    Det låter bra förbered dig så är du taggad som tusan när det blir dax… ja man kan undra varför man tänker så eller blir så att man inte börjar med det samma men nu har du jo ett datum och tycker det är bra du är på g …kram Cee

Kommentera

