Då är det bestämt

16 Aug

Jag blev så inspirerad av Nenny där hon beskrev sina mål och hur hon vill gå ner på ett visst antal dagar med mera. Det fick faktiskt mig att tänka till och undra om inte jag också skulle ta och sätta upp några mål. Så nu har jag funderat och kommit fram till så här. Allra helst skulle jag vilja gå ner 10 kg men är lite försiktig av mig och det mest för att inte bli besviken och skita i allt. Jag räknar med att gå ner runt minst 0,5 kg i veckan om jag sköter mig och äter som jag ska. Allt över 0,5 kg får vara ett bonus och knuffa mig närmare mitt mål. Viktväktarkursen på jobbet pågår i 16 veckor men första gången går ju till inskrivning och invägning så det blir egentligen bara 15 gånger. Så på 15 veckor så borde jag minst gå ner 7,5 kg. Men nu tänkte jag faktiskt redan börja den 26 augusti (en vecka innan) med att väga in mig och mäta mig här hemma, för på så sätt har jag 16 veckor på mig att gå ner 8 kg. Den 15 december ska jag ha gått ner minst 8 kg för då är det sista viktväktarmöte på jobbet. Sedan så tänkte jag ha små delmål för var tredje kilo, tycker det är bra med den gränsen för då får man en stjärna av Viktväktarna. Problemet är bara vad ska jag belöna mig med när jag når dessa mål. Har ni några bra tips? En annan fråga är om ni är intresserade av att se mina checklistor eller ej? Skriv och berätta så får vi se hur jag gör…

Ha en trevlig dag

Angel

5 svar to “Då är det bestämt”

  1. Nenny augusti 16, 2010 den 11:43 f m #

    Åhh vad kul att jag kan inspirera! =) Det gör mig glad!
    Viktväktarna via jobbet är toppen. Ni känner varandra och ger stöd och pepp när det behövs på jobbet.
    När det gäller belöningar så är här några tips: trisslott, bok, biobiljett, massage, frisörbesök, nya underkläder/kläder, ansiktsbehandling eller spa behandling.
    Att skriva ut checklistorna kan ju vara en sporre och ”kontroll” för sig själv. Man kanske inte vill fuska om alla ser vad man skriver ut. Det kan också vara till hjälp om man kanske har kört fast eller hamnar på en platå. Då kan vi som läser bloggen kanske ge tips om vad som ev kan ändras.
    Jag tror på dig och är med och hejar hela vägen in i mål!! =)
    Kram kram

  2. Karin augusti 16, 2010 den 5:00 e m #

    JAG tittar gärna på dina checklistor! har lagt min low carb kost på hyllan och funderar nu på nästa drag *suck*

  3. vägen fram vägen till RECEPT-OCH VIKTBLOGG augusti 17, 2010 den 12:19 e m #

    Missa förgudsskull inte min receptblogg! 🙂

  4. Marie Hj. augusti 17, 2010 den 8:58 e m #

    Vad härligt att du är tillbaka =)
    Min blogg handlar ju mest nu för tiden om styrketräning, men jag hoppas att du fortfarande tittar in ibland…
    Saknar all pepp och prat som vi hade du och många med mig för 1-3 år tillbaka…
    Kram och kör så det ryker nu!

  5. Anna augusti 18, 2010 den 8:32 f m #

    Hej,
    Låter bra att du börjar innan DET börjar. Det är aldrig för tidigt att börja ju! 🙂
    Det är bra med mål, men jag tror det är viktigare att se att det är en resa neråt och når man inte ett viktmål en vecka så är det bara att fortsätt, så kommer man nå det förr eller senare. Lycka till!
    /Anna

Kommentera

