Dag 1 av 112

26 Aug

Då har startskottet gått och nu är pointsräkningen igång. Jag ställer mig frågande om jag ska klara av det denna gång eller ej. Räknade ut att dessa 16 veckor med Viktväktarna är lika med 112 dagar. Och visst ska jag klara av att äta rätt i 112 dagar? Visst ska jag klara av att gå ner minst 8 kg på dessa 112 dagar/16 veckor? Jag tror att jag ska klara det trots att motivationen tryter och likaså inspirationen. Det blir tuffa dagar framöver och värst blir det när sötsuget eller hungern sätter in på kvällen. Då gäller det att stå emot och klara det. Jag tar en dag i taget och då ska det gå bra!

Angel

EDIT:

Klockan är nu strax efter 8 på kvällen och jag tänkte bara summera dagen. Jag har precis ätit upp mina sista dagliga points och skulle jag bli hungrig så kan jag ta till lite frukt, melon eller så. Annars tycker jag att dagen har gått förvånadsvärt lätt. Jag har bara känt hunger när det har varit dags att äta mat och inte innan. Jag har varit noga med mellanmålen och jag har tänkt på att dricka vatten…kunde kanske ha druckit lite mera men kvällen är inte över än. Fick över två bitar av kotletten så den får hänga med till lunchen imorgon tillsammans med överbliven ris från igår, bara att komplettera med en del grönsaker – skönt att ha den biten avklarad. Lika skönt är det att denna dag nästan är slut och jag har KLARAT den utan att fuska, känns himla bra faktiskt! Första dagen av 112 är avklarad!

6 svar to “Dag 1 av 112”

  1. Marie augusti 26, 2010 den 8:42 f m #

    Du fixar det!!! Heja!

  2. *Pinglan* augusti 26, 2010 den 2:22 e m #

    Klart du fixar det, vad är 112dagar av ett helt liv och tänkt vad du skulle känna dig glad sedan och stolt över dig själv. Känn att dessa dagar är en bra start på resten av ditt liv 🙂 heja!

  3. Anna augusti 26, 2010 den 5:48 e m #

    Jag tror att du kommer att klara det. Det enda vi egentligen behöver göra är att tänka på vad och hur mycket vi äter och lära oss att vi kan unna oss i rätt mängd. Enda skillnaden mot förrut är att vi måste skriva och räkna och det är det som är det jobbiga. Vi ska klara detta.

    Kram
    Anna

  4. Cinderella augusti 26, 2010 den 7:12 e m #

    En stund i taget, en dag i taget… Övertala dig själv att vänta och sedan vänta litet till och en stund till… och när det börjar närma sig tiden får att gå och lägga sig-borsta tänderna! Jag är oftast för lat för att göra det en gång till och så har man klarat den kvällen.

    Men heja dig, du fixar det!

  5. Karin augusti 26, 2010 den 8:07 e m #

    Du fixar det!!

    Själv föll jag i svullarträsket samma dag jag slutade emd low carb och började äta kolhydrater… finns inga gränser alls för vad eller hur mycket jag kan äta 😦
    Såå… även jag kör igång med nystart, imorrn eller på lördag!
    Hejja oss!!

  6. Nenny augusti 27, 2010 den 4:03 f m #

    Hurra! Grattis till första dagen. Resten fixar du lätt som en plätt!! =)
    Heja heja heja
    Kram kram

Kommentera

