Dag 18-23 av 112

16 Sep

Ovanstående rubrik (Dag 18-23 av 112) börjar kännas allt mer fel. För jag börjar förstå att efter dag 112 så kommer detta inte ta slut utan det kommer att fortsätta. För om det inte gör det så kommer jag bara att gå tillbaka till mina gamla vanor, öka sakta på mängden mat igen, tillåta mig mer saker som gör att jag bara går upp igen och då har jag kämpat allt förgäves ytterligare en gång till. Igår var det vägdag och det gick inte alls så bra, gick bara ner 200 gram. Men det gör inget, för jag fann mötet väldigt bra och motiverande ändå. Vi pratade mycket om en själv, vad man vill av detta, vilka mål man har, hur långt tid vill man ge sig själv detta, vad kan man låta bli för att nå detta mål och mycket annat som var tankeställande.

När mina barn var små gick jag förstå gången med i Viktväktarna och jag gick ner mycket och nådde min målvikt och blev till slut även en guldmedlem. Men allt det har jag ätit upp mig igen och jag ställer mig frågan om det var värt det? Absolut inte! Så efter dag 112 så kommer det komma dag 113…jag fortsätter att tänka i Viktväktarbanorna för jag vill inte gå upp igen.

2 svar to “Dag 18-23 av 112”

  1. anna september 16, 2010 den 8:25 f m #

    Ja, det gäller att lära sig tänka långsiktigt

    Anna

  2. Marie september 16, 2010 den 10:05 f m #

    Ja men måste göra en livsförändring, inte bara banta… Du fixar det!!!

    Peppkramar!!

Kommentera

