200 gram fett är borta

24 Sep

Japp visst låter det bra? När jag vägde mig i onsdag så blev jag lite besviken när jag såg att vågen bara visade -0,2 kg och det såg ju naturligtvis min konsulent. Då sa hon något bra och det är: ”vad bra! Nu har du blivit av med ytterligare 200 g fett”. Och visst fick jag då en helt annan bild av det hela. Jag såg att det nästan var ett sådant där litet smörpaket på 250 g och det vill jag inte ha fastklistrat på min kropp. Så ALLA minus är bra minus! Och det får vi (läs jag) absolut inte glömma. Självklart vill jag gå ner mera och mycket mycket snabbare, men det är bra att gå ner sakta för då hinner även kroppen återhämta sig under tiden. Men mitt ”lilla” minus har även sin förklaring. Veckan som var så kändes det som om jag var hungrig hela tiden fast jag åt nästan likadant som tidigare, men mättnadskänslan ville liksom inte infinna sig. Och då kan ni ju gissa er till hur lätt det är att saker som inte ska slinker ner. Denna vecka har i alla fall börjat bättre och jag fortsätter att räkna propoints för det får mig att hålla koll på vad jag äter. Mitt nästa steg är nu att börja röra på mig mera, tankarna finns där och gror men steget fullt ut har jag ännu inte tagit.

Önskar er nu en riktigt vacker fin hösthelg!

3 svar to “200 gram fett är borta”

  1. *Pinglan* september 24, 2010 den 11:00 f m #

    Grattis till ditt minus! Precis som du skriver är alla minus bra minus! heja! kram

  2. ceed70 september 24, 2010 den 8:04 e m #

    Ja alla minusar skal räknas. Grattis till det minskade fettet :O) kram Cee

  3. Anna september 25, 2010 den 6:40 e m #

    Grattis till minuset. Jag tror ej det är långt kvar tills du börjar röra på dig

    Anna

Kommentera

